کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری کارگاه آموزشی «یاریگران محله» در قم

26 دی 1401 ساعت 0:13

کارگاه آموزشی «یاریگران محله» در راستای تحکیم بنیان خانواده و احیای هویت شهری، ویژه فعالان و کُنشگران اجتماعی محله و با حضور تعدادی از مسوولان شهری، دبیران کارگروه محراب شهر و مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی قم برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، این کارگاه آموزشی در ۲ بخش، مهارت کار تیمی و مهارت‌های ارتباطات مؤثر با تدریس ابراهیم جواهری‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه قم در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برگزار شد.
جواهری‌زاده در این کارگاه آموزشی؛ تغییر در نگرش نسبت به کار گروهی و کار تیمی و دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی در کار گروهی و کار تیمی را ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه برشمرد.
رییس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم در این کارگاه اضافه کرد: اهداف و محورهای اصلی این طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به همراه پایش آسیب‌ها در مناطق آسیب‌پذیر شهر قم، آموزش، توانمندسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شهروندان، بسترسازی در زمینه تربیت مربی و مشاوره خانواده با استفاده از ظرفیت‌های محلی، بسترسازی برای ایجاد زیستِ مطلوب شهری برای شهروندان با رویکرد مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مطلوب، حفظ جایگاه معنوی، مذهبی و فرهنگی شهر مقدس قم، شبکه‌سازی و تیم‌سازی شهروندان به‌صورت محلی، افزایش مشارکت اجتماعی در محلات و تولید محتوای علمی و آموزشی است.
نرجس نیازمند اظهار داشت: بر اساس چشم‌انداز شهرداری قم تا سال ۱۴۱۴ و توسعه شهر قم، در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تصمیم‌گیری مدیران شهری برای ایجاد توانمندسازی و آگاه‌سازی شهروندان هستیم.
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این کارگاه آموزشی با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، بر اهمیت مساله خانواده تأکید و اظهار داشت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با تقویت و تحکیم مبانی خانواده حل کرد.
محمد حیدری با اشاره به مشارکت جهاد دانشگاهی در برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۵۹ هجری خورشیدی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در بحث‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ورود پیدا کرده و کارهای فاخری را نیز در این زمینه انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی حدود ۲۰ سال است که در بحث اشتغال و تجاری‌سازی ورود پیدا کرده است و در بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان فعالیت می‌کند و نیز یکی از دغدغه‌های جهاد دانشگاهی مساله آسیب‌های اجتماعی است.
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم از آمادگی این نهاد علمی در برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این‌گونه دوره‌های آموزشی با کمّیت و کیفیت بیشتری ادامه یابد.
در این کارگاه آموزشی مجتبی بُستان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زائرین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ نرجس نیازمند عضو هیات رییسه و رییس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم؛ محمد حیدری رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم حضور داشتند.
این کارگاه آموزشی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم و جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار شد.
به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 10727

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/10727/برگزاری-کارگاه-آموزشی-یاریگران-محله-قم

قم فوری
  https://www.qomefori.ir