کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم:

کمبود معلم در برخی مدارس قم رفع شده‌است

23 مهر 1402 ساعت 20:55

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به حل کمبود معلم در برخی مدارس استان، گفت: با ساماندهی و اقدام‌های انجام شده در حال حاضر هیچ کلاس درسی در قم بدون معلم نیست.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا رحیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در سال تحصیلی جاری در برخی از مدارس استان قم کمبود معلم بصورت موردی وجود داشت که این موضوع بخاطر اهمیت مساله با تدابیر و استفاده حداکثری آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌های موجود، مدیریت و از ابتدای هفته جاری در هیچ مدرسه و کلاس درسی کمبود معلم وجود ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: تابستان سالجاری ٢ هزار نفر از بین هفت هزار متقاضی پس از گذراندن مراحل مصاحبه و کزینش، جذب دانشگاه فرهنگیان و همچنین مدارس آموزش‌وپرورش قم شده‌اند که این افراد نیز در حل بخشی از کمبود معلم در استان، اثرگذار بودند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش قمم ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از کمبود معلم در کلاس‌های درس، تمام نیروهای خرید خدمت سال گذشته آموزش‌وپرورش، امسال نیز بکار گرفته شده‌اند.

توزیع ٣ میلیون جلد کتاب درسی در قم

رحیمی، عنوان کرد: طی سالجاری ٣ میلیون جلد کتاب درسی در بین دانش‌آموزان و مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این استان توزیع شده‌است.
وی بیان داشت: در سطح استان قم ۳۰۵ هزار دانش آموز و ١٦ هزار پرسنل آموزش‌وپرورش در یک‌هزار و ٦٠٢ مدرسه و ١١ هزار کلاس درس مشغول تحصیل و خدمت هستند.
۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.
۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰. ۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹. ۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی در این استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.
 

انتهای خبر/


کد مطلب: 13819

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/13819/کمبود-معلم-برخی-مدارس-قم-رفع-شده-است

قم فوری
  https://www.qomefori.ir