کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چطور وام مشاغل خانگی بگیریم؟ آیا این وام به ضامن نیاز دارد ؟

اگر کسب‌وکاری راه‌ انداخته‌اید و نیاز به سرمایه‌ای برای توسعه کارتان دارید، وام مشاغل خانگی گزینه خوبی برایتان خواهد بود.

25 آبان 1402 ساعت 23:09

بر اساس اعلام صورت گرفته از سوی وزیر کار و رفاه اجتماعی، مشاغل خانگی در صورت داشتن شرایط لازم وام اشتغال زایی بدون بهره دریافت می‌کنند. نکته جالب اینکه ۸۰درصد از صاحبان مشاغل خانگی را زنان تشکیل می‌دهند اما گرفتن این وام نیاز به داشتن شرایطی دارد.


شرایط دریافت وام اشتغال خانگی

نکته: نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کردند که پرداخت وام مشاغل خانگی خُرد نیاز به ضامن ندارد. بر اساس این مصوبه، اعطای تسهیلات به متقاضیان ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای خُرد خانگی صرفاً بر مبنای اعتبارسنجی و با اخذ سفته از متقاضی انجام می‌پذیرد. این مصوبه پس از تایید‌های نهایی برای اجرا به دولت ارسال می‌شود.

وام مشاغل خانگی چقدر است؟

مبلغ وام برای کسب و کارهای خانگی در سال ۱۴۰۲ مشخص شده و به هر نفر حداکثر تا سقف ۱۵۰میلیون تومان وام می‌دهند. یعنی اگر کسب وکاری راه انداخته‌اید که سه نفر در آن شاغل هستند، تا ۴۵۰میلیون تومان امکان گرفتن وام خواهید داشت. سقف وام مشاغل خانگی هم ۴میلیارد تومان برای مشاغل با تعداد نیروی کار بالاست. سود این تسهیلات هم ۴درصدی است که البته کارمزد وام است نه بهره و به عنوان تسهیلات با سود پایین به متقاضیان داده می‌شود.

گرفتن وام چقدر طول می‌کشد؟

اگر همه مدارک مورد نیاز برای گرفتن وام را تحویل بانک بدهید، حداکثر تا ۴۵ روز کاری طول می‌کشد تا وام مشاغل خانگی را تحویل شما بدهند.

مراحل دریافت وام اشتغال خانگی

متقاضیان مشاغل خانگی باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی موردنظر برخوردار باشند.
انتهای خبر/


کد مطلب: 14289

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/14289/چطور-وام-مشاغل-خانگی-بگیریم-آیا-این-ضامن-نیاز

قم فوری
  https://www.qomefori.ir