کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعطیلی مجدد ادارات قم به‌ دلیل آلودگی هوا

19 تير 1403 ساعت 0:36

کارگروه شرایط اضطرار هوای قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فعالیت ادارات استان قم (به جز دستگاه‌های خدمات‌رسانی و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) در روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه به‌خاطر ادامه شرایط بسیار ناسالم هوا و پدیده گردوغبار از ساعت ۱۱ تعطیل اعلام می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از روابط‌عمومی استانداری قم، در این اطلاعیه آمده‌است: باتوجه‌به هشدارهای نارنجی اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گردوخاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید هوا و افزایش شاخص هوا در حد بسیار ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.
اطلاعیه حاکی است: امروز (سه‌شنبه ۱۹ تیر) ادارات استان قم (به جز دستگاه‌های خدمات‌رسانی و اداراتی که دارای کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۱ صبح تعطیل اعلام می‌شود.
دراین اطلاعیه آمده‌ست: ضمن اینکه در جهت کاهش مصرف در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، جهت کاهش گردوخاک مصرف می‌شود و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.
این اطلاعیه حاکی است: فعالیت‌های همه معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشأ گردوخاک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط‌زیست و صمت و شهرداری ملزم به نظارت بر این واحدها هستند و فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع و اداره کل ورزش و جوانان ملزم هستند با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را نشان دهند.
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار هوای استان قم در پایان آورده است: همه مراکز خدمات درمانی و مراکز خدمات سلامت خدمات جامع در آماده‌باش کامل قرار دارند.
روز گذشته نیز ادارات قم به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 16819

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/16819/تعطیلی-مجدد-ادارات-قم-به-دلیل-آلودگی-هوا

قم فوری
  https://www.qomefori.ir