کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم:

تکمیل و بهسازی ۵ خانه موزه در قم

20 شهريور 1403 ساعت 20:19

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: تکمیل و بهسازی ۵ خانه موزه شهیدان فخری زاده، شفیعی، گائینی، کلهری و توکلی در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این اماکن فرهنگی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمد موسوی منش در گفت‌وگو با شهرنیوز، اظهار کرد: به منظور ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال جاری دو ردیف بودجه برای تملک، بهسازی و مرمت خانه موزه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اثرگذاری خانه موزه‌ها افزود: خانه موزه شهید زین‌الدین در طول مدت فعالیت خود ۱۷ هزار مخاطب داشته است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: حوزه تملکات، مالی، مدیران مناطق، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و اداره کل ارتباطات و سایر حوزه‌های مرتبط در ایجاد و راه‌اندازی این خانه‌ها همکاری کامل دارند.
موسوی منش با تاکید بر اینکه خانه موزه شهید کلهری تملک شده و در مرحله طراحی قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به مناسبت‌های مختلف، فعالیت‌های فرهنگی در خانه موزه شهید زین‌الدین اجرا می‌شود و با تکمیل و بهسازی ۵ خانه موزه شهیدان فخری زاده، شفیعی، گائینی، کلهری و توکلی در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این اماکن فرهنگی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی از فعالیت دو سرای محله در سطح شهر خبر داد و بیان داشت: سرای محله کوکب و سرای محله خانواده با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی، ترویج و اعتلای میراث و هویت فرهنگی، تاریخی و انقلابی شهر قم، غنا بخشیدن به برنامه‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در پایان با اشاره به فرهنگسرای شهریار ادامه داد: فرهنگسرای شهریار در مجاورت بوستان شهریار در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لوازم و تجهیزات موردنیاز برای آن خریداری‌شده است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 17403

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/17403/تکمیل-بهسازی-۵-خانه-موزه-قم

قم فوری
  https://www.qomefori.ir