کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مقدس قم:

نظام مسائل زنان و خانواده با نگاهی باز و واقع‌بینانه مورد توجه باشد

5 مهر 1403 ساعت 21:14

نیازمند با تأکید بر احصاء نظام مسائل زنان و خانواده گفت: تأثیر زنان با توجه به نقش مادری در هدایت جامعه باید مورد توجه بوده و ناظر به آن به‌دور از سیاست کاری و با برنامه‌ریزی دغدغه مند، نسبت به احصاء نظام مسائل زنان و خانواده در سطح کلان مطالبه گری کنیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ، نرجس نیازمند با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زنان در مدیریت کلان اظهار داشت: توجه به مسائل و مطالبات زنان باید از انتخاب یک فرد متخصص به مسائل زنان و خانواده برای معاونت امور زنان و خانواده ‏ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

وی با درخواست از رئیس‌جمهور مبنی بر توجه به مسائل و مطالبات به‌حق زنان افزود: باید در مرحله نخست احصاء نظام مسائل زنان و خانواده است در دستور کار قرار گیرد.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باید در توجه به مسائل خانواده و زنان به‌دوراز مسائل سیاسی با نگاهی باز و واقع‌بینانه شرایط را موردبررسی قرار دهیم.
وی زنان جامعه را نیمی از جمعیت فعال کشور دانست و بیان کرد: تأثیر زنان با توجه به نقش مادری در هدایت جامعه بیش از مردان بوده و باید به‌دوراز سیاست کاری و با برنامه‌ریزی دغدغه مند نسبت به زنان کارکنیم زیرا در هر اشتباه مدیریتی این قشر و درنتیجه جامعه آسیب جدی خواهد دید.
نیازمند تأکید کرد: در صورت التفات به مسائل این حوزه قطعاً از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ‏پیشگیری شده و برای آینده روشن پیش روی کشور گام مؤثری می‌توان برداشت.
وی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب مردم گفت: از رئیس‌جمهور منتخب ‏انتظار می‌رود با نگاه و رویکرد عادلانه نسبت به تخصیص بودجه لازم در جهت انتظارات بانوان گام ‏بردارد بانوان در حوزه‌های آموزش، آسیب‌های اجتماعی، ورزش و نشاط اجتماعی، تندرستی و سلامت و ‏مشاغل نیاز به ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم را دارند.‏
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با یادآوری دوباره نقش زنان در جامعه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تربیت در انواع مختلف فرهنگی اجتماعی اقتصادی ‏و دینی در خانواده صورت می‌پذیرد و نقش عمده‌ آموزش‌ها بر عهده مادران است باید با نگاه ویژه و اولویت‌داری به این قشر از جامعه توجه کنیم.
وی در پایان بیان کرد: توجه به انتظارات بانوان و برآورده کردن مطالبات آنان می‌تواند انتظارات مسئولین را از جامعه و خانواده نیز برآورده کند.


انتهای خبر/


کد مطلب: 17616

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/17616/نظام-مسائل-زنان-خانواده-نگاهی-باز-واقع-بینانه-مورد-توجه-باشد

قم فوری
  https://www.qomefori.ir