کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با ایجاد اعتماد بین شهروندان؛

کنشگری اثرگذار سامانه 137 شهرداری قم در پیگیری مطالبات مردمی

14 مهر 1403 ساعت 19:03

سامانه ارتباط مردمی 137 شهرداری را باید به‌جرئت امروز جزو سامانه‌های ارتباطی مستقیم و تسریع‌کننده در امورات پیگیری مردمی دانست.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری این پیگیری مشکلات، نیازها، کمبودها، کاستی‌ها و... شهروندان از طریق این سامانه ارتباطی، سبب آن شده که بسیاری از دغدغه‌های مدیران شهری با توجه به تعدد فعالیت‌ها و اقدامات، رفع شده و با شناسایی به‌موقع و سرعت در رفع آن با کمک شهروندان، بتوان شاهد افزایش سرمایه اجتماعی شهرداری‌ها به‌عنوان پرچم‌داران خدمت در شهرها شود.

سامانه ارتباط مردمی 137 شهرداری قم نیز در همین راستا توانسته کنشگری‌های زیادی در بخش‌های مختلف حوزه شهری داشته باشد و این سامانه امروز به پایگاهی مردمی در بین شهروندان تبدیل‌شده است.
سامانه 137 شهرداری قم در شهریورماه پذیرای 33 هزار و 329 پیام شهروند بود که به‌صورت میانگین ثبت خبرها، روزانه بیش از 1075 پیام از تماس‌های مردمی بوده است.
این حجم از پیام و تماس شهروندان، خود گواهی از نقش و جایگاه سامانه ارتباط مردمی 137 شهرداری قم است که شهروندان با شناخت ظرفیت‌های این سامانه، ضمن افزایش مشارکت‌های مردمی، سبب رفع مشکلات در شهر شده‌اند.
اما یکی از ظرفیت‌های اساسی این سامانه، نیروهای انسانی آن هستند که با سعه‌صدر و شکیبایی(علیرغم برخی ناملایماتی‌ها در برخی از تماس‌ها)، پذیرای تماس‌ها و پیام‌های مردمی هستند.
در این راستا 13 اپراتور به‌صورت 24 ساعته به‌نوعی گوش شنوای نظرات مردمی و ثبت آن‌ها برای پیگیری هستند.
در کنار آن، پیام‌های مردمی برای پیگیری و خاتمه انجام، نیاز به دو واحد پیگیری بازخورد و پیگیری ویژه دارند که در این زمینه نیز 5 نفر در پیگیری بازخورد و 3 نفر به‌صورت میدانی در پیگیری ویژه در حال خدمت به شهر کریمه اهل‌بیت(س) هستند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 17729

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/17729/کنشگری-اثرگذار-سامانه-137-شهرداری-قم-پیگیری-مطالبات-مردمی

قم فوری
  https://www.qomefori.ir