کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس کتابخانه حرم حضرت معصومه(س):

چهار هزار و ۹۴۵ جلد کتاب به کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) اهدا شد

15 مهر 1403 ساعت 18:27

رییس کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در نیمه نخست امسال، چهار هزار و ۹۴۵ جلد کتاب شامل یک‌هزار و ۶۶ عنوان به این کتابخانه اهدا شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام صادق فلاح‌پور روز یکشنبه ، افزود: از این تعداد بالغ بر ۲ هزار و ۵۳۰ جلد بررسی و برحسب موضوع و اولویت فهرست‌نویسی شده و در دسترس عموم قرار گرفته‌است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست پارسال، تعداد منابع اهدایی به کتابخانه پنج‌هزار و ۹۹۲ جلد بود که از این تعداد، یک‌هزار و ۸۱۶ عنوان بالغ بر چهار هزار و ۹۶۰ جلد فهرست‌نویسی شده و در دسترس عموم قرار گرفته‌است.
به گفته وی، این تعداد کتاب توسط مراجع و علما، زائران، مولفان و مردم فرهنگ‌دوست به کتابخانه آستان مقدس قم اهدا شده‌است.
فلاح‌پور ادامه داد: همچنین در نیمه نخست پارسال، کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) ، یک‌هزار و ۶۸۳ جلد کتاب از منابع مازاد را به مراکز مختلف فرهنگی و آموزشی اهدا کرده‌است.
چهار هزار و ۹۴۵ جلد کتاب به کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) اهدا شد
وی با بیان این‌که ۸۰ درصد منابع کتابخانه آستان در زمینه‌های علوم انسانی و اسلامی است، گفت: ثبت‌نام در کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) مردادماه هر سال آغاز می‌شود و به‌صورت سالانه و موقت در مقاطع تحصیلی دوازدهم، دانشجویان کاردانی و کارشناسی و بالاتر و همچنین حوزویان تمامی سطوح صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به این‌که سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر به این کتابخانه مراجعه می‌کنند، افزود: تعداد عضویت‌های فعال در ۲ واحد خواهران و برادران بیش از ۳ هزار نفر به‌صورت سالانه می‌باشد.
۱۸۷ هزار و ۳۶۹ جلد کتاب در کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) موجود است.
کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) از ۲ بخش برادران و خواهران و یک کتابخانه اقماری ویژه حرم مطهر(ویژه برادران و خواهران) تشکیل شده‌است؛ هر یک از بخش‌های خواهران و برادران به تفکیک دارای تالار دانشجویی، دانش‌آموزی و محققین می‌باشد.
کتابخانه هر روز به‌جز تعطیلات رسمی از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ شب فعال بوده و آماده ارائه خدمات به اعضا می‌باشد.
 

انتهای خبر/


کد مطلب: 17756

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/17756/چهار-هزار-۹۴۵-جلد-کتاب-کتابخانه-حرم-حضرت-معصومه-س-اهدا

قم فوری
  https://www.qomefori.ir