کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم در هفته دفاع مقدس

21 مهر 1403 ساعت 20:19

شهرداری قم با همکاری تربیت بدنی سپاه علی ابن ابیطالب (ع) به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز قم، مجموعه‌ای از مسابقات و جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی را با حضور بیش از ۳۹ هزار نفرساعت شرکت‌کننده برگزار کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، امسال در هفته دفاع مقدس، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با همکاری سپاه علی ابن ابیطالب (ع) و هیئت‌های مختلف ورزشی، برنامه‌های گسترده‌ای را به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس برگزار کرد.
این برنامه‌ها شامل مسابقات جودو، تیراندازی، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز و دارت، و همچنین جشنواره‌های نشاط شهروندی بود که با استقبال گسترده شهروندان قم همراه شد.
یکی از رویدادهای مهم این هفته، «مسابقات جودو» قهرمانی و انتخابی تیم‌های منتخب نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بود که روز جمعه ۳۰ شهریورماه برگزار شد؛ این مسابقات به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار گردید و با حضور ۵۰۰۰ نفر شرکت‌کننده، یکی از برنامه‌های بزرگ و پرطرفدار این هفته به شمار می‌رفت؛ ورزشکاران در چهار رده سنی به رقابت پرداختند و برندگان این مسابقات برای حضور در تیم‌های منتخب استان قم انتخاب شدند.
از دیگر برنامه‌های پرمخاطب این هفته می‌توان به «ایستگاه شهدای ورزشکار» اشاره کرد که با مشارکت سازمان فرهنگی و تربیت بدنی سپاه علی ابن ابیطالب (ع) از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه در «موزه ملی دفاع مقدس» برپا شد؛ این ایستگاه با هدف زنده نگه‌داشتن یاد شهدای ورزشکار و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برپا شد و در مجموع ۲۵۰۰۰ نفر شرکت‌کننده و بازدیدکننده داشت.
«جشنواره فرهنگی ورزشی نشاط شهروندی» ویژه بانوان نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز قم، در رشته تنیس روی میز روز پنجشنبه ۵ مهرماه برگزار شد، این جشنواره با حضور ۵۰۰ نفرساعت شرکت‌کننده در بوستان‌های مختلف شهر اجرا شد و فرصت مناسبی برای مشارکت بانوان در فعالیت‌های ورزشی و ترویج فرهنگ ورزش همگانی فراهم کرد.
همچنین در همین روز، «مسابقات تیراندازی خانوادگی» بین همکاران شهرداری قم با سلاح بادی برگزار شد؛ این مسابقه در قالب جشنواره نشاط شهروندی با حضور ۷۵۰ نفر شرکت‌کننده همراه بود و فضایی پرنشاط و مفرح برای کارکنان شهرداری و خانواده‌هایشان ایجاد کرد.
از دیگر رویدادهای هفته دفاع مقدس می‌توان به «مسابقات آمادگی جسمانی پیشکسوتان استان قم» اشاره کرد، این مسابقات در هفت رده سنی روز پنجشنبه ۵ مهرماه به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و روز قم در سالن نخلستان برگزار گردید و با همکاری تربیت بدنی سپاه علی ابن ابیطالب (ع) و هیئت آمادگی جسمانی استان قم برگزار شد و در مجموع ۵۰۰ نفرساعت شرکت‌کننده داشت.
روز جمعه ۶ مهرماه «مسابقات تیراندازی» به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز قم با حضور ۵۰۰ نفر شرکت‌کننده برگزار شد و همچنین «مسابقات دارت» نیز در قالب جشنواره نشاط شهروندی و به همین مناسبت با ۵۰۰ نفر شرکت‌کننده اجرا شد.
در ادامه برنامه‌های این روز، «جشنواره فرهنگی ورزشی نشاط شهروندی» در رشته «تنیس روی میز» ویژه آقایان نیز روز جمعه ۶ مهرماه برگزار شد که با ۷۵۰ نفر شرکت‌کننده همراه بود و از استقبال گسترده آقایان برخوردار شد.
در نهایت، «مسابقات چهارجانبه رزم پهلوانی پرثوآ استان قم» نیز در همین روز با حضور ۶۰۰ نفر شرکت‌کننده برگزار گردید و شرکت‌کنندگان در قالب چهار تیم به رقابت پرداختند.
با توجه به استقبال گسترده شهروندان از این برنامه‌ها و حضور بیش از ۳۹ هزار نفر شرکت‌کننده در مجموع رویدادهای هفته دفاع مقدس، شهرداری قم اعلام کرد که برنامه‌های مشابهی در آینده نیز برگزار خواهد شد و هدف اصلی این رویدادها افزایش نشاط اجتماعی، تقویت روحیه ورزشی و گرامیداشت ارزش‌های دفاع مقدس در میان شهروندان است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 17826

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/17826/نگاهی-اقدامات-سازمان-فرهنگی-اجتماعی-ورزشی-شهرداری-قم-هفته-دفاع-مقدس

قم فوری
  https://www.qomefori.ir