به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری رضا خانهزاد یزدی در دیدار با شهردار قم که به مناسبت روز ملی حملونقل و رانندگان در شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: حملونقل عمومی و هوشمندسازی از دغدغههای مهم شهرداری قم بوده و تلاش کردهایم بیشترین بهرهوری را از ناوگان حملونقل عمومی داشته باشیم.
وی با اشاره به جایگاه ویژه قم در کشور افزود: شهر قم به لحاظ نسبت ناوگان فعال به کل ناوگان در رتبه دوم کشور و به لحاظ نوسازی ناوگان در رتبه نخست قرار دارد که باید این جایگاه را حفظ کنیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم از خرید و ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس دیزل به ناوگان شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: با تدابیر شهردار قم امیدواریم در آینده نزدیک اتوبوسهای برقی نیز وارد مجموعه شود و با کاهش زمان سرفاصلهها، خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.
خانهزاد یزدی با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان عنوان کرد: هدف این است که سرفاصله ۱۰، ۱۵ و ۲۰ دقیقهای خطوط اتوبوسرانی به ترتیب به ۷، ۱۲ و ۱۵ دقیقه کاهش یابد.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده همه مردم از سیستم حملونقل عمومی تصریح کرد: سیستم حملونقل عمومی نباید مختص اقشار کمبرخوردار باشد و لازم است برای کاهش تکسرنشینی و حل معضل ترافیک، برنامههای توسعه ناوگان عمومی و پروژههایی نظیر مترو را با جدیت پیش ببریم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم درباره هوشمندسازی ثبت تخلفات اضافه کرد: تمام فرایند ثبت تخلفات سرعت بهصورت هوشمند انجام میشود و شوارع پرخطر پوشش داده شده است.
خانه زاد یزدی ادامه داد: طی هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۳۱ درصدی فوتیها به نقل از پلیس راهور هستیم.
وی افزود: برای نخستینبار در قم، تخلفات ساکن از طریق دوربینهای نظارتی ثبت میشود و با توسعه این تکنیکها، قم به شهری هوشمند تبدیل خواهد شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص عملکرد سازمان ترافیک از ابتدای سال تاکنون تاکید کرد: ۹۰۰ کیلومتر خطکشی طولی در معابر انجام شده که ۲۵۰ کیلومتر آن با رنگهای دوجزئی بوده و تلاش میکنیم این اقدام را در سطح شهر تسریع کنیم.
خانهزاد یزدی با اشاره به هوشمندسازی پارکینگها گفت: پارکینگ زائر سال گذشته هوشمندسازی شد و در حال برنامهریزی برای هوشمندسازی پارکینگهای شرقی و بهار هستیم.
وی اضافه کرد: هدف ما این است که از طریق نرمافزارهای بومی، شهروندان و زائران بتوانند ظرفیت پارکینگها را مشاهده کرده و با کاهش سردرگمی مقصد خود را مشخص کنند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص نوسازی تاکسیرانی گفت: ابتدای سال، هزینه نوسازی هر تاکسی ۳۸۰ میلیون تومان بود که ۱۰۰ میلیون تومان وام کمبهره و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه اسقاط در نظر گرفته شد.
خانهزاد یزدی تصریح کرد: تاکسیران میتوانست با پرداخت ۱۸۰ میلیون تومان تاکسی خود را نوسازی کند، اما اکنون این رقم به ۶۴۵ میلیون تومان رسیده که نیازمند برنامهریزیهای جدید است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم درباره سرویس مدارس گفت: در سال جاری و برای نخستینبار مسئولیت سرویس مدارس به شهرداریها واگذار شد، در شهر قم ۱۷ هزار دانشآموز تحت پوشش سامانه سپند قرار گرفتند و در مقایسه با سایر کلانشهرها، کمترین چالش را در این زمینه داشتیم.
انتهای خبر/