سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قم گفت: اتخاذ رویکرد دانشمحوری و مردم مداری باعث پدید آمدن مفاهیم جدیدی در کیفیت و نحوه ارائه خدمات، بهبود فرآیندها و نهایتاً افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
دانشمحوری و مردم مداری دو رویکرد اصلی حوزه خدمات شهری شهرداری قم/حمایت از شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه شهری
8 ارديبهشت 1401 ساعت 21:02
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قم گفت: اتخاذ رویکرد دانشمحوری و مردم مداری باعث پدید آمدن مفاهیم جدیدی در کیفیت و نحوه ارائه خدمات، بهبود فرآیندها و نهایتاً افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری بهعنوان سال تولید، دانشبنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: این نامگذاری ضرورت استفاده از دانش و فناوری در راستای ارتقاء کمی و کیفیت ارائه خدمات به شهروندان با بهبود فرآیندها را ضرورتی اجتنابناپذیر کرده است.
وی یکی از ارزشمندترین سرمایههای یک شهر را برخورداری از دانش در مدیریت شهری است و ابراز کرد: اتخاذ رویکرد دانشمحوری و مردم مداری باعث پدید آمدن مفاهیم جدیدی در کیفیت و نحوه ارائه خدمات، بهبود فرآیندها و نهایتاً افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: یکی از مهمترین عرصههایی که شرکتهای دانشبنیان میتوانند با نقشآفرینی، خلاقیت، نوآوری و افزایش کیفیت و بهبود فرآیندها، منجر به ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به شهروندان شوند، در حوزههایی از قبیل مدیریت هوشمند پسماند، ارتقاء کیفیت محیطزیست شهری و فضای سبز و نظافت شهر و بهبود سیما و منظر شهری و افزایش ضریب ایمنی و خدمات آتشنشانی و… بوده که اینگونه موارد مکان مناسبی برای تعامل شهر و دانش با هدف توسعه شهری دانشبنیان است.
به گفته وی، با توجه به اینکه شهروندان و مردم مخاطبان اصلی و دریافتکنندگان خدمات هستند، این وظیفه مدیران بوده که با خلاقیت، نوآوری و تدوین فرآیندهای دانشمحور، خدمات مناسب را در حداقل زمان با بهترین کیفیت به شهروندان ارائه دهند.
اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معاونت خدمات شهری بهعنوان گستردهترین معاونت شهرداری، در خط مقدم ارائه خدمات به شهروندان، زائرین و مجاورین حرم کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بوده، که کیفیت و نحوه ارائه خدمات و عملکرد آن نقش بسیار مهم و تأثیر بهسزایی در رضایتمندی شهروندان از مجموعه مدیریت شهری دارد.
وی با تأکید بر اینکه با بررسی و رصد دقیق وضع موجود و بهرهگیری از ایدههای دانشبنیان، ضمن تغییر و اصلاح برخی فرآیندها توأم با توانمندسازی منابع انسانی نسبت به ارتقا کیفیت، به دنبال ارائه خدمات بهتر هستیم، گفت: از شاخصهای حوزه معاونت خدمات شهری نظیر تنظیف محیط شهر، آراستگی و بهبود سیما و منظر شهری، بهبود و ایجاد توسعه فضای سبز و محیطزیست شهری و افزایش ضریب ایمنی شهر که انجام موارد مذکور منجر به توفیق شهرداری در جلب رضایتمندی حداکثری شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/****
انتهای پیام/
کد مطلب: 8000