تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : 17479
پیام تبریک شهردار قم به مناسبت آغاز هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص)؛

اهمیت هفته وحدت در نقش‌آفرینی مسلمانان جهان در مقابل نسل‌کشی وحشیانه رژیم اشغال‌گر صهیونیستی

شهردار قم با صدور پیامی آغاز هفته وحدت و میلاد فرخنده رسول اکرم، خاتم‌الانبیاء محمد مصطفی (ص) را تبریک گفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیام تبریک دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد به این شرح است:
ماه پربرکت ربیع‌الاول با میلاد فرخنده نبی اکرم محمد مصطفی (ص) حقیقتاً به اولین بهار اسلام بدل گشت. این قدوم مبارک بر عرصه هستی وارد گشت تا برای همیشه مدار گردش دل‌ها را به ثباتی ابدی برساند و عشق‌های ازلی بندگان به پروردگارشان را رهبری کند.
پیامبر مهربانی‌ها و خاتم‌الانبیاء (ص) پیام رحمت و بخشش را با خود به تاریخ آورد. پیامی که دل میلیون‌ها انسان را با خود همراه کرد و امروز پس از چهارده قرن همچنان زنده و تأثیرگذار است. هفته وحدت امسال اما بیش از گذشته اهمیت دارد. در سالی که دژخیمان صهیونیست بیش از 40 هزار مسلمان فلسطینی اعم از زن و مردم کودک و پیر و جوان را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به شهادت رساندند و در سالی که دولت‌ها و نخبگان سیاسی جهان شاهد عجیب‌ترین نسل‌کشی تاریخ معاصر هستند اما همچنان دم برنمی‌آورند، در چنین سالی هفته وحدت بیش از همیشه اهمیت دارد و نقش‌آفرینی وحدت مسلمانان جهان در مقابل دژخیم صهیونیسم را مورد تأکید قرار می‌دهد.
ایران اسلامی که سردمدار مبارزه با ظالمین در تاریخ معاصر است و همچنان در این مسیر حرکت می‌کند، در هفته وحدت سال جاری نشان خواهد داد که مقابله با جانیان آدمکش، مسلمانان را برای قدم گذاردن در مسیر پیامبرشان مصمم‌تر می‌کند. دینی که گرایش به آن بنا بر آمار رسمی از سایر ادیان بیشتر است و تمایل برای ورود به آن در مسیری پرسرعت قرار دارد، قطعاً ظرفیتی عظیم برای ایجاد وحدت بین پیروانش و همه‌کسانی که فطرت و انسانیت در نهانشان است، دارد.
خدعه و نیرنگی که مخالفان امروزی اسلام سعی دارند به هر طریقی و با بهره بردن از ابزار عصر ارتباطات به آن دست یابند، تنها در صورتی خنثی می‌شود که مسلمانان به هوش باشند و بدانند دشمن از هر نقطه ریزودرشتی که حاکی از تفرقه و نفاق در جوامع اسلامی است، بهره می‌برد. زیبایی‌های اسلام و رحمانیت آن به‌قدری است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های عظیمش دل‌های خسته را با معنویت آن همراه کرد. جوانان و نوجوانان نسل کنونی در حال تجربه زندگی هستند که شاید دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های فناورانه نیز از محاسبه آن عاجز بود. در این میان هر محتوا یا ساختاری که بتواند این نسل را مهربانانه‌تر درک کند، گیراتر است و توسط آن‌ها انتخاب می‌شود.
مهربانی، همان آرمانی است که خداوند متعال بارها و بارها خطاب به پیامبر اسلام (ص) از آن یادکرد و در میان آیه‌های قرآن نیز او را به استفاده از آن دعوت می‌کند.
هرکسی در هر جایگاه و با هر سمتی می‌تواند به این مهم دست یابد و قطعاً مجموعه مدیریت شهری شهر مقدس قم از همه امکانات مادی و معنوی درجهت تحقق این امر بهره خواهد برد.
آغاز هفته پربرکت وحدت، میلاد فرخنده رسول اکرم محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم و رئیس مذهب شیعه، حضرت امام صادق علیه‌السلام را محضر ولی‌عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمامی مردم ایران به‌ویژه مردم شریف شهر قم تبریک عرض می‌نمایم.
سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchwknz.23nqqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما