تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : 17526
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

نگاه پژوهشی، محتوایی و علمی شهردار قم قابل تقدیر است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ضمن تاکید بر نگاه پژوهشی، محتوایی و علمی شهردار قم به مباحث قرآنی ودینی، از برگزاری مسابقات بین المللی معارف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در پاییز سال جاری در قم خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که به ریاست آیت الله سعیدی و با حضورشهردارقم، استاندار، مدیران کل آموزش‌وپرورش، اوقاف، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد قم، سازمان تبلیغات، اطلاعات، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس شورای شهر، بنیاد شهید و دیگر ادارات استان قم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، اظهار داشت: ناظر به فرمان جناب آقای دکتر سقائیان نژاد، ایشان یک نگاه پژوهشی و علمی و محتوایی دارند که قابل تقدیر است.
بنابراین مراسم آیینی در جای خود تاثیرات خاصش را دارد اما قم باید از بیرون به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی و قرآنی دیده شود.
وی افزود: درگذشته و در مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی که متصدی اش اوقاف و امورخیره بوده است چندان به جنبه معارفی قرآن توجه نمی شد اما یکی دوسالی است که این موضوع نیز در مرکز توجه قرار گرفته است و در این توجه استان قم پیشنهاد داد که با توجه به جایگاه این شهر، بخش معارفی مسابقات قرآن را به شهر قم واگذار کنند.
اسکندری تاکید کرد: خوشبختانه این بخش با عنوان معارف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به قم سپرده شد.
طی دوسال اخیر این مسابقات به صورت کشوری برگزار شد و پس از ارزیابی ها مشخص شد در سطح شایسته ای برگزار گردید، بنابراین قم پیشنهاد برگزاری این مسابقات به صورت بین المللی را ارائه داد که این پیشنهاد نیز پذیرفته شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اذعان داشت: بنابراین در سال جاری این مسابقات معارفی به میزبانی قم در سطح بین المللی در اواخر آبان یا آذرماه برگزار شود.
دبیرخانه این مسابقات در اداره اوقاف تشیکل شده و از همه دستگاه ها جهت همراهی و کمک به این اداره کل دعوت می شود.


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaimn6.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما