تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : 17915
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از الزام اخذ مصوبه کمیسیون ماده 7 در خصوص هرگونه جابجایی یا قطع درخت یا نهال در سطح شهر خبر داد.
جابجایی و قطع درختان و نهال‌ها صرفاً با اخذ مصوبه کمیسیون ماده 7 انجام خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری جلسه بررسی تملکات فضای سبز شهر قم با حضور مدیران مناطق هشتگانه، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مسئولان حوزه‌های فضای سبز و املاک مناطق و نمایندگانی از اداره کل املاک شهرداری قم برگزار شد.
مهدی اصفهانیان مقدم در این جلسه ضرورت حفظ و صیانت از فضای سبز شهری در کنار رویکرد توسعه فضاهای سبز را ازجمله مأموریت‌های شهرداری قم دانست و تصریح کرد: با توجه به‌ضرورت حفظ و گسترش فضاي سبز به‌ویژه درختان غرس شده و باغات در سطح مناطق هشتگانه شهر، اقدام به قطع يا جابجايي هرگونه درخت و يا نهال در محدوده شهر بدون اخذ مجوز كتبي از كمسيون ماده 7 غيرمجاز و غيرقانوني است.
وی با اشاره به قوانین کشوری در خصوص این موضوع ادامه داد: لايحه قانوني حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها مصوب 1359 و اصلاحيه بعدي آن مصوب 1388 مجمع تشخیص مصلحت نظام و تنقیحی سال 1401 شورای عالی استان‌ها و آئين‌نامه اجرايي مربوطه به‌صراحت این موضوع را مورد تأکید قرار داده است.
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم، ماده 1-1 مصوبه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را یادآور شد و متن صریح آن به‌منظور جلوگيري از قطع بی‌رویه درختان را این‌گونه بیان کرد: " قطع هرگونه درخت يا نابود کردن آن به هر طريق در معابر ، ميادين، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، باغات و نيز محل‌هايي که به تشخيص شوراي اسلامي شهر باغ شناخته مي‌شوند و در محدوده حريم شهرها بدون اجازه شهرداري (كميسيون ماده 7) و رعايت ضوابط مربوطه ممنوع است ".
وی ادامه داد: بر همین اساس هرگونه مصوبه يا صورت‌جلسه‌ای مبنی بر قطع يا جابجايي درختان و نهال‌ها، بدون اخذ مجوز كتبي از كميسيون ماده 7 فاقد وجاهت قانوني است و پاسخگويي در مراجع حقيقي و حقوقي بر عهده مجموعه‌های ذی‌ربط یا اشخاص خاطي خواهد بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccpoqs.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما