تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : 17972
اخوان با اشاره به روند افزایشی هزینه مدیریت و نظافت شهر گفت: باید اداره و نظافت شهر به‌صورت خودگردان شده و هزینه ها از بازتولید پسماند تأمین شود، با توجه به شرایط تورمی به‌ناچار هرسال شاهد افزایش هزینه نظافت شهری هستیم.
حوزه مدیریت پسماند در شهر باید خودگردان شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید اخوان در صد و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، با تأکید بر اهمیت حفظ حقوق شهر و سرمایه مردم اظهار داشت: در بعضی از موارد مانند موقوفات نیز باید حق مردم و شهر پرداخت شود.
وی خواستار کسب نظر کارشناسان فقهی در اجرای ماده ۱۰۱ و سایر عوارض برای موقوفات شد و افزود: باید یک قاعده کلی و کار تخصصی فقهی برای اجرای ماده ۱۰۱ و سایر عوارض برای زمین‌های موقوفی تدوین شود تا حقوق مردم و شهر تضعی نشود.
عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه به روند افزایشی هزینه خدمات شهری در کلان‌شهرها اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط تورمی به‌ناچار هرسال شاهد افزایش هزینه نظافت شهری هستیم.
وی با اشاره به‌اضافه شدن عرصه‌های شهری ازجمله پروژه ۵۶۰ هکتاری، هزینه خدمات شهری و نظافت شهر را بیش از این افزایش می‌دهد گفت: مدیریت هزینه و حفظ کیفیت نظافت معابر از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید موردتوجه قرار گیرد.
اخوان تأکید کرد: باید اداره و نظافت شهر به‌صورت خودگردان شده و هزینه ها از بازتولید پسماند تأمین شود اما ما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی در پایان خواستار دقت در تعیین پیمانکاران شد و گفت: باید صلاحیت پیمانکارها به‌دقت بررسی شود تا در اجرای پیمان‌ها برای کارگران مشکلی پیش نیاید.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf01dy.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما