تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 11094
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم از بهره‌برداری از پارکینگ عمومی و مجتمع تجاری سرای چارسو با زیربنای 15 هزار مترمربعی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به بهره‌برداری از پارکینگ عمومی و مجتمع تجاری سرای چارسو در ششمین گام اجرای مرحله جدید طرح "قم در مسیر تحول"، اظهار داشت: این پروژه به‌صورت مشارکتی با بخش خصوصی از سال 1397 آغاز و خوشبختانه با انجام تملکات و آزادسازی املاک در مسیر، این پروژه در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی میزان عرصه پروژه را بیش از 4 هزار و 200 مترمربع و میزان زیربنا را حدود 15 هزار مترمربع دانست و افزود: از این حجم زیربنا، هزار و 988 مترمربع زیربنای تجاری و خدماتی و بیش از 13 هزار مترمربع زیربنای پارکینگ است.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم، هدف از اجرای این پروژه را تأمین پارکینگ در هسته مرکزی ذکر کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، 371 واحد پارکینگ به ظرفیت پارکینگ‌های شهر قم و به‌ویژه هسته مرکزی افزوده‌شده است. وی با بیان اینکه پارکینگ‌های این پروژه در سه‌طبقه منفی تأمین‌شده است، تصریح کرد: طبقه همکف به انضمام حیاط مرکزی، هزار و 550 مترمربع به همراه 438 مترمربع فضای خدماتی و رستوران در طبقه اول است. رمضانی با تأکید بر اینکه میزان آورده شهرداری تأمین زمین، عوارض و پروانه است، عنوان کرد: سهم سرمایه‌گذار نیز طراحی و احداث پروژه بوده است. وی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را 2 هزار و 500 میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: 8 قطعه ملک واقع در محدوده پروژه بابت طرح پارکینگ تملک و آزادسازی شد. رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم با بیان ویژگی‌های شاخص این پروژه یادآور شد: ایجاد پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر، اجرای طراحی معماری اسلامی ایرانی، بهره‌گیری از ساخت نماهای تاریخی و فرهنگی و کمک به احیای بافت فرسوده شهری را می‌توان از ویژگی‌های این پروژه دانست.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcee78z.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما