مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری قم با تأکید بر اینکه خدماتی که در پایانهها ارائه میشود باید خاص و با فرهنگی ایرانی اسلامی شهر قم توأم باشد، گفت: در همین راستا مراکز فرهنگی در پایانهها ایجادشده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری زینالعابدین قراچورلوی در جلسه هماهنگی و برنامهریزی اربعین حسینی طرح علمداران خدمت شهرداری قم، با بیان اینکه مسافرین اربعینی که از کشورهای دیگر وارد قم میشوند شامل چند گروه میشوند، اظهار داشت: برخی به سمت مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر میروند، برخی عازم مشهد مقدس و یا در راه برگشت از مشهد بوده و برخی نیز در ایام اربعین در راه اعزام به مهران هستند که این حجم از مسافر غیرایرانی نیازمند خدمات گسترده است.
وی با بیان اینکه با توجه به جلسات متعدد برگزارشده در این حوزه، دو نوع خدمات در این ایام تعریفشده است، مطرح کرد: یک نوع از خدمات باید در پایانه ارائه شود و آن شامل خدمات مورد نیاز زائر و مسافر اعم از آمادهسازی محیط، آب سرد و گرم، سرویسهای بهداشتی و حمام است که ارائه این خدمات آغاز شده است.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری قم خدمت بعدی را خدمات بیرون از پایانهها عنوان کرد و افزود: برای اتوبوسهایی که وارد شهر میشوند باید نظارت انجامشده و به پایانههایی که در سطح شهر وجود داشته هدایت شوند و باتوجه به موقعیت بینالمللی پایانهها، مباحث فرهنگی نیز مدنظر قرار بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه خدماتی که در پایانهها ارائه میشود باید خاص و با فرهنگی ایرانی اسلامی شهر قم توأم باشد، تصریح کرد: در همین راستا مراکز فرهنگی در پایانهها ایجادشده و نیازمندیم با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خدمات فرهنگی مطلوبی را به مسافرین ارائه دهیم.