تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 15736
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: امسال بازرسان این اداره کل ۱۱ هزار و ۴۳۳ مورد بازرسی برای جلوگیری از عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در قم انجام دادند.
۱۱ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در قم انجام شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سیاوش فولادی وندا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در همین رابطه بیان داشت: از این تعداد بازرسی، ۱۹۸ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش تقریبی ۱۹ هزار میلیارد ریال شده که تمامی آن‌ها برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی گردیده‌است.
وی افزود: در همین خصوص تعداد بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد، تعداد پرونده ها ۲۳۵ درصد و مقدار ارزش ریالی کشفیات ۲هزار و ۱۷۳ درصد افزایش داشته‌است.
وی ادامه داد: در این مدت کالاهایی همچون دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، نهاده دامی، کاغذ، کالاهای الکترونیکی، تلفن همراه، تجهیزات پزشکی کشف و ضبط شد.
فولادی وندا گفت: همچنین بازرسان این اداره کل تعداد ۲ هزار و ۲۹ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۴۵۵ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.
وی بیان داشت: بیشتر گشت‌های مشترک با دستگاه‌هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و اطلاعات سپاه استان بوده‌است.
در مجموع ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره پروانه کسب در بخش اصناف استان موجود می‌باشد که شامل ۱۷ هزار و ۴۹۸ پروانه‌ تولیدی و خدمات فنی و ۲۶ هزار و ۲۴۶ پروانه‌ در حوزه فعالیت‌های توزیعی و خدماتی است.
گفتنی است نظارت بر عملکرد اصناف موضوع بسیار مهمی است که اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری اتاق اصناف استان با جدیت آن را پیگیری می‌کند.
اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند هرگونه تخلف در حوزه فعالیت اصناف را به شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا موضوع مورد نظر توسط بازرسان بررسی شود.
به طور کلی اصناف فعال در قم، تعامل مثبت و همکاری بسیار خوبی با مدیران بخش‌های اجرایی استان برای مدیریت هرچه بهتر بازار و تامین نیازهای مردم دارند و قم در زمینه فعالیت‌های صنفی از استان‌های پیشگام کشور است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb0zb8.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما