تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 16439
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از نصب و راه‌اندازی 13 نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه و مصرف داخلی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی اظهار داشت: اين سازمان از سال 1397 تا پايان سال 1402 نسبت به خريد، نصب و راه‌اندازی تعداد 12 واحد نيروگاه خورشیدی متصل به شبكه اقدام کرده است.
وی مجموع ظرفيت این 12 نیروگاه خورشیدی را 101 كيلووات دانست و ادامه داد: همچنین 2 نيروگاه آف گريد(مصرف داخلي) با ظرفيت مجموع 4 كيلووات در سال‌های گذشته در سطح شهر اجرایی شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم، طي اين مدت بيش از 361 هزار كيلووات ساعت برق خورشيدي توليد و به شبكه توزيع برق كشور تزریق‌شده است.
وی محل‌های متصل به شبکه این نیروگاه‌های خورشیدی را شهرداري مركز، بوستان غدير، بوستان علوي، بوستان فدك، بوستان شهريار، بوستان بصيرت، بوستان كودك، بوستان آذر، بوستان لاله، بوستان نيايش، بوستان معلم برشمرد و گفت: 2 نیروگاه آف گريد(مصرف داخلي) برای شبكه به بی‌سیم شهرداري و شبكه روشنايي ساختمان سابق شوراي شهر نصب و راه‌اندازی شده است.
جوادیان اضافه کرد: همچنين با همكاري اين سازمان و با بودجه سازمان آرامستان‌های شهرداری، يك واحد نيروگاه خورشيدي 30 كيلووات مازاد بر نیروگاه‌های اين سازمان نصب و راه‌اندازی شده است كه توليد برق آن مجزاي از نیروگاه‌های ذکرشده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcco0qs.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما