تاریخ انتشار :جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : 16723
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: انتقاداتی درخصوص کم‌آبی در استان مطرح است و در توسعه فضای سبز تصور می‌شود که از آب شرب آبیاری انجام می‌گیرد که نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید متین‌فر در جلسه شورای سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با بیان اینکه تبلور فعالیت‌های شهرداری بیشتر در حوزه سیما و منظر نمود پیدا می‌کند، اظهار کرد: در ساماندهی تابلوهای شهری باید هماهنگی بیشتری با مناطق شهرداری قم وجود داشته باشد.
 وی افزود: گاهی املاک تجاری بدون مجوز هستند و به‌صرف پرداخت مبالغ محدود تابلوی تبلیغاتی می‌گیرند که این مسئله نباید اتفاق بیفتد.
 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اهمیت ارتقای رفاه زائران حرم مطهر فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: ساماندهی سایه‌بان‌ها به‌ویژه در اطراف حرم مطهر امری ضروری است که باید موردتوجه قرار گیرد.
 متین‌فر تلاش شهرداری برای ساماندهی قبرستان نو را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: در همین راستا حدفاصل محله آبشار تا پل حجتیه باید از منظر سیما و منظر شهری و خدمات رفاهی وضعیت بهتری ایجاد شود.
 وی گفت: انتقاداتی درخصوص کم‌آبی در استان مطرح است و در توسعه فضای سبز تصور می‌شود که از آب شرب آبیاری انجام می‌گیرد که نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است.
 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: می‌توانیم در هر بوستانی محل تأمین آب را مشخص کنیم تا ابهامات شهروندان برطرف شود.
 متین‌فر با اشاره به پیگیری توسعه فضای سبز در کمیسیون ماده پنج استان تأکید کرد: در توسعه فضای سبز مقرر شد اراضی دولتی که در اختیار راه و شهرسازی است و کاربری فضای سبز دارد، مورداستفاده قرار گیرد و کاشت فضای سبز صورت گیرد.
 وی عنوان کرد: در کمیسیون ماده پنج تلاش ما این است که تغییر کاربری فضای سبز نداشته باشیم و برای این منظور باید دقت صورت گیرد که اراضی با کاربری سبز تعیین تکلیف شود.
معاون شهردار قم مطرح کرد: مدیران راه و شهرسازی قم نیز در این زمینه همراهی کافی دارند و باید سرعت عمل اقدامات فراتر رود.
 متین‌فر افزود: گرفتن اسناد مالکیت و واگذاری برای اراضی سبز مسئله بسیار مهمی است که باید قراردادهای واگذاری به‌صورت قانونی گرفته شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcipyaz.t1aqr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما