تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 16933
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از اعمال تخفیف ۲۰ درصدی عوارض خودرو شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض خودرو اظهار کرد: یکی از اقداماتی که درصدد انجام آن هستیم، تسهیل پرداخت در عوارض خودرویی است که به‌صورت سالیانه طبق قانون از شهروندان دریافت می‌شود.
 وی افزود: پس از ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده، سامانه متمرکز عوارض خودرو به نام «سمیع» ایجادشده که تمامی شهرداری‌های کشور باید به این سامانه ملحق شوند و از آن استفاده کنند تا روند پرداخت عوارض به‌صورت یک سیستم یکپارچه و یک شکل انجام شود.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم اضافه کرد: سامانه سمیع به‌طور کامل و جامع راه‌اندازی نشده و انتظاری که از این سامانه وجود داشت، تحقق نیافت.
 وی خاطرنشان کرد: امید است همان‌طور که شهرداری قم در جلسات مجمع کلان‌شهرها که با حضور نماینده وزیر کشور تأکید کرد مشکلات این سامانه به‌زودی مرتفع و پرداخت عوارض خودرو به این شکل انجام شود.
وی در خصوص نحوه محاسبه این عوارض نیز تصریح کرد:  سازمان مالیاتی طبق قانون باید قیمت خودروها را مشخص و جدول این قیمت‌ها را در دی‌ماه ارسال کند و مبنای محاسبه عوارض خودرو برای سال آینده درصدی از این ارزش خودرو است که سازمان مالیاتی اعلام می‌کند.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم افزود: در حال حاضر مالکین وسائط نقلیه چنانچه عوارض خودروی سال ۱۴۰۳ خود را پرداخت نمایند از تخفیف ۲۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند و اما افرادی هم که دارای بدهی معوقه از سنوات قبل باشند مشمول  ۲ درصد جریمه ماهیانه و  ۱۰ درصد سالیانه خواهند شد

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbf9b8.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما