تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 16946
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، مهم‌ترین وظیفه شهر قم را در برگزاری مراسم اربعین، پذیرایی و اسکان از زائران در شهر دانست.
برنامه‌ریزی شهرداری قم برای اربعین حسینی/مهم‌ترین اولویت خدمات‌رسانی به زائران مسیر اربعین در قم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم در یکصد و سی و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، که در ساختمان شهید زین الدین برگزار شد، از آمادگی شهر قم برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و اظهار داشت: وظایف شهر قم توسط ستاد مرکزی اربعین زیر نظر وزارت کشور مشخص‌شده است.
 وی جمع‌آوری پسماند را یکی از چالش‌های مسیر پیاده‌روی از نجف تا کربلا اعلام کرد و افزود: کمیته خدمات شهری وزارت کشور خرید ۲ هزار سطل زباله را در دستور کار قرار داده و شهرداری قم نیز در خرید ۵۰۰ سطل زباله مشارکت می‌کند.
 معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: این سطل‌های زباله در مسیر و در مواکب مسیر نجف تا کربلا توزیع می‌شود تا علاوه بر فرهنگ‌سازی به پاک‌سازی مسیر کمک کند.
 وی یادآور شد: ستاد اربعین کشور با ۱۱ کمیته تخصصی تشکیل‌شده و قرارگاه اسکان مسافران زائران اربعین فعال‌شده است و اولویت ما خدمات‌رسانی به زائران مسیر اربعین در قم است.
 اصفهانیان مقدم در پایان یادآور شد: کمیته کشوری هم تشکیل و وظایف هر شهر مشخص‌شده است و کارها به‌صورت جامع گزارش داده می‌شود و اجازه کار انفرادی به شهرها داده نشده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfv1dy.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما