تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 17012
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: خط B متروی قم دو بار و در قالب دو طرح جامع ترافیکی در شورای ترافیک کشور تصویب‌شده که نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت این خط برای شهر قم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا انگشت‌باف در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با بیان اینکه پروژه قطار شهری قم سال ۹۷ بر اساس سه خط ریلی مصوب با مجوز ماده کمیسیون ۲۲، آغاز شد، اظهار کرد: آن زمان برای خط دوم مترو 15.5 کیلومتر، خط نخست 14.8 کیلومتر و منوریلی که 4.7 کیلومتر مجوز قانونی وجود داشت.
 وی افزود: بعدها به دلیل موضوع اقدام ملی مسکن و محوطه ۵۶۰ هکتاری در انتهای شهرک پردیسان، یک امکان‌سنجی مجددی روی خط B انجام شد تا این خط از محدوده ۵۶۰ هکتاری شروع شود و تا خیابان امام خمینی (ره) بر اساس آخرین مطالعات امتداد داشته باشد.
 مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه از مشاوران خواسته شد یک پیش‌بینی انجام دهند تا هر سه پروژه در میدان مطهری تبادل مسافر داشته باشند، ادامه داد: یعنی ایستگاه A9 خط اول متروی قم، ایستگاه B4 خط دوم متروی قم و ایستگاه مطهری پروژه منوریل در این میدان تبادل مسافر داشته باشند.
 انگشت‌باف تأکید کرد: نکته مهم در خصوص خط B مترو این است که هم شورای ترافیک کشور در سال ۹۶ و هم شورای ترافیک در خرداد ۱۴۰۲ بر اساس مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک این خط را با همین مشخصات مصوب کرده‌اند.
 وی با اشاره به اینکه تصویب این خط در دو طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک شهر قم نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت آن برای آینده ترافیکی شهر است، عنوان کرد: متخصصان، مشاوران ترافیک و اعضای شورای ترافیک کشور خط B مترو را با همین مشخصاتی که گفته شد که شامل ۲۸ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه را برای قم ضروری دانسته‌اند که این موضوع در مصوبه اخیر شورای ترافیک کشور نادیده گرفته‌شده و خط B حذف‌شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcauwn6.49n0615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما