تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 17066
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی 100درصدی شهر قم در میزبانی از زائران اربعین خبر داد و گفت: امسال شهرداری قم سه محور میزبانی از زائران در قم، مرز خسروی به‌عنوان معین کرمانشاه و طریق نجف به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.
خدمت‌رسانی اربعینی شهرداری قم در شهر قم، مرز خسروی و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم در یکصد و سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم که در ساحتمان شهید زین‌الدین برگزار شد، از آمادگی شهرداری قم در میزبانی از زائران اربعین خبر داد و اظهار داشت: شهرداری آمادگی همه‌جانبه‌ای برای میزبانی شایسته از زائران اربعین را دارد.
وی از تشکیل ستاد اربعین در شهرداری قم خبر داد و افزود: ستاد علمداران خدمت در شهرداری باهدف آماده‌سازی شهر برای ورود زائران اربعین تشکیل‌شده و تمام سازمان‌های تابعه در آماده‌باش کامل هستند.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: امسال با تأکید شهردار قم در سه محور در زمان پیاده‌روی اربعین با زائران خدمت‌رسانی خواهیم کرد که اولویت نخست ما میزبانی از زائران در قم است.
وی ادامه داد: سپس برحسب وظیفه‌ای که وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین بر عهده شهرداری قم گذاشته است، در مرز خسروی و به‌عنوان معین شهر کرمانشاه و همچنین در طریق نجف تا کربلا نیز خدمت گذاری خواهیم کرد.
اصفهانیان مقدم یادآور شد: در شهر قم 2500 پرسنل شهرداری به انضمام 250 دستگاه مکانیزه در قالب ستادهای هشتگانه به‌صورت شبانه‌روزی به زائران خدمت خواهند کرد.
وی به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز اشاره کرد و گفت: مناطق هشتگانه شهرداری علاوه بر مناطق خود در روز پیاده‌روی جاماندگان اربعین در این مسیر نیز خدمت‌رسانی کرده و زیرساخت‌های رفاهی مانند سرویس بهداشتی، تأمین آب شرب و حمل‌ونقل عمومی این مسیر  را تأمین می‌کنند.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از حمایت شهرداری از ستاد مردمی اربعین در قم نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم پشتیبانی از ستاد مردمی اربعین در قم است و جلساتی را به‌صورت مستمر با مدیران ستاد برگزار کرده و هماهنگی‌ها انجام‌شده است.
اصفهانیان مقدم در پایان تصریح کرد: سایر کارها مانند افزایش ایمنی شهر، مدیریت ناهنجارهای اجتماعی و جمع‌آوری متکدیان شهر نیز با همکاری نیروی انتظامی انجام می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjmyev.uqeamzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما