تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 17136
مدیرکل بازرسی قم در حاشیه بازدید از چندین واحد صنعتی تولید کننده لامپ‌های فوق کم مصرف نسل جدید در شهرک صنعتی شکوهیه گفت: اصلاح روشنایی ادارات و خانواده‌های قم ، مصرف برق را تا یک سوم کاهش می‌دهد و در همین رابطه باید استفاده از لامپ‌های کم‌ مصرف مورد توجه جدی قرار گیرد.
استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف در دستور کار ادارات قم باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت الاسلام والمسلمین محمود طالبی اظهار داشت: تجربه موفق دهه‌های گذشته در نهضت اصلاح وسایل روشنایی از لامپ‌های رشته‌ای به کم‌مصرف، تجربه‌ای موفق بود که در نوع خود انقلابی در این عرصه به‌حساب می آمد و لذا بایستی مجدد تکرار شود.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اطلاع رسانی و تبلیغی، متولیان برق و بخش صنعت نقشی اساسی و مهم در این نهضت داشتند، تاکید کرد: امروز نیاز است مجدد نهضت جایگزینی لامپ‌های فوق کم مصرف به جای روشنایی‌های کم مصرف احیا شود و در این راستا دستگاه‌های دولتی می‌توانند پیشگام این طرح باشند.
مدیرکل بازرسی قم توضیح داد: با بررسی کارشناسی صورت گرفته مصرف برق ادارات استان فقط در بخش روشنایی که همچنان از وسایل به نسبت پرمصرف آن‌ هم به میزان زیاد استفاده می‌شود باید مورد تجدید نظر جدی دستگاه‌ها قرار گیرد و در صورت تحقق این امر پیش بینی می‌شود تا یک سوم صرفه جویی داشته باشیم.
وی اعلام آمادگی واحدهای تولیدی لامپ های فوق کم مصرف مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قم برای همراهی دستگاه‌ها و خانوارهای قمی به منظور تغییر وسایل روشنایی را فرصتی مغتنم برشمرد و خاطرنشان ساخت: در همین زمینه کارگروهی با محوریت شرکت توزیع، بخش خصوصی، سازمان صمت و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی زمینه‌ها و راه‌کارهای قانونی حمایتی و اجرایی برای اجرای این نهضت در استان قم را فراهم کنند.
وی در بخش دیگری از نشست خود نیازها، مشکلات و درخواست‌های واحدهای صنعتی فعال در تولید لامپ‌های روشنایی فوق کم مصرف در حوزه‌های شرکت توزیع، گمرک، صمت، کار تعاون و رفاه اجتماعی و شهرک‌های صنعتی را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم برای پیگیری در بازه‌های زمانی تعیین شده را مشخص کرد.
وحید آشتیانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز در این نشست با اشاره به نیاز واحدهای صنعتی مستقردر شهرک‌های صنعتی استان به برق پایدار، گزارشی از اقدامات زیرساختی این شرکت برای رفع دغدغه‌های واحدهای صنعتی ارائه کرد و ابراز امیدواری نمود با همکاری سایر دستگاه‌های استان و بویژه شرکت توزیع بتوانیم از تداوم قطعی برق شهرک‌های صنعتی در بازه پیک مصرف سال آینده جلوگیری شود.
در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdch-znz.23nqxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما