تاریخ انتشار :شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 17240
شهردار قم گفت: هیچ‌یک از کلان‌شهرهای کشور موفق به دریافت اوراق مشارکت تثبیت‌شده در بودجه سال جاری نشده‌اند و این موضوع موجب نگرانی برای امور اساسی مدیریت شهری شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به وضعیت اوراق مشارکت قطار شهری و حمل‌ونقل عمومی در قم اظهار کرد: هیچ‌یک از کلان‌شهرها هنوز موفق به دریافت اوراق مشارکت تثبیت‌شده در بودجه سال جاری نشده‌اند.
وی با درخواست از دولت برای تسهیل امور مرتبط با این امر افزود: نمایندگان کلان‌شهرها در بانک شهر نیز در حال پیگیری این مسئله هستند، چراکه تأمین اوراق مشارکت برای پروژه‌های قطار شهری و تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسئله‌ای بسیار اساسی است.
شهردار قم با اشاره به سهم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی قم از اوراق مشارکت، خاطرنشان کرد: برای تکمیل فاز دوم پروژه متروی قم این اوراق سرنوشت‌ساز است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به سود ۲۰ درصد اوراق مشارکتی که برای پروژه‌های مدیریت شهری منتشر می‌شود، گفت: به این دلیل که مردم از این سود استقبال نمی‌کنند، شرکت‌های بازارگردانی وارد این گردونه می‌شوند که هزینه تبدیل اوراق مشارکت به منابع نقدی را گاهی تا بیش از ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdzx0f.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما