تاریخ انتشار :شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 17243
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: رفع تصرفات و آزادسازی اراضی میدان میوه و تره‌بار واقع در میدان مطهری تا نیمه شهریور تکمیل خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان‌مقدم در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن میدان میوه و تره بار میدان مطهری اظهار کرد: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم این مسئله را پیگیری می‌کند.
وی افزود: در میدان مطهری ۲۳۰۰ مترمربع دکه‌ها، غرفه‌ها و تصرفات فروش میوه و تره‌بار وجود داشت که تا کنون هزار و ۸۰۰ متر تملک شده است.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به باقی ماندن ۴۵۰ متر از تصرفات در این زمینه اضافه کرد: مطابق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر اختیارات شهرداری در زمینه اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطرات، رفع خطر بناها و دیوارهای شکسته و جلوگیری از گذاشتن هر نوع اشیا در بالکن‌ها و جلو اتاق‌های ساختمان‌های مجاور معابر عمومی و هر گونه تصرفی که موجب آسیب به شهروندان شود، این غرفه‌ها و تصرفات باید تخلیه شوند.
اصفهانیان‌مقدم با اشاره به نظارت دستگاه قضائی در روند پیگیری مشکلات میدان میوه و تره‌بار مطهری اضافه کرد: شهرداری قم در این زمینه برای توافق با ۲۲ نفر در حال تلاش است تا رویکرد تعاملی در این زمینه حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه اخطارهای قانونی در مدت یک هفته برای این افراد صادر خواهد شد، گفت: لازم است تا اواسط شهریور این اراضی آزادسازی شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgwx9q.ak9ut4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما