تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 17380
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم:

آوای روح افزای اذان از ۶۰ سازه اذان‌گو در قم طنین‌انداز شد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از نصب ۳۰ سازه اتوماتیک اذان‌گو توسط یک شرکت دانش‌بنیان قمی در این شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: نخستین نمونه از سازه‌های اتوماتیک اذان‌گو توسط یک شرکت دانش‌بنیان قمی واقع در پارک علم و فناوری قم ساخته و نصب شد.
وی با بیان اینکه در فاز نخست، ۳۰ دستگاه اذان‌گو به شکل جدید تولید و در نقاط مختلف شهر نصب شد، افزود: ۳۰ دستگاه دیگر به سفارش سازمان سیما و منظر شهری به شرکت دانش‌بنیان قمی با ارائه سیستم‌های جدید، امکانات با کیفیت قیمت مناسب ساخته شده که به زودی در سطح شهر نصب خواهد شد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم با اشاره به اینکه با احتساب ۳۰ دستگاه قبلی، مجموع تعداد اذان‌گوها در شهر قم به ۶۰ عدد خواهد رسید گفت: این فناوری نوین به منظور بهبود خدمات مذهبی و تسهیل در پخش اذان طراحی شده تا سطح خدمات شهری و استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات مذهبی به شهروندان ارتقا یابد.
جوادیان عنوان کرد: سازه‌های اذان‌گو در قم به صورت اتوماتیک و با سیستم‌های پیشرفته طراحی شده‌اند که می‌توانند به طور خودکار زمان اذان را تشخیص دهند و به پخش آن بپردازند.
وی اظهار داشت: سازه‌های اذان‌گو در ۹ شهر ایران و شهرهای مختلف جهان به ویژه در کشورهای اسلامی به عنوان ابزاری برای اعلام اذان و فراخواندن نماز استفاده می‌شوند و در قم اغلب در میادین و مکان‌هایی از شهر که از مساجد دور بوده، نصب شده‌اند.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم افزود: در کشورهایی مانند الجزایر، ترکیه، مالزی، پاکستان و امارات متحده عربی نیز از این سامانه‌های نوین استفاده شده است.
جوادیان خاطرنشان کرد: این سازه‌ها نه تنها به عنوان ابزاری برای اعلام اذان، بلکه به عنوان نمادی از هویت فرهنگی و مذهبی جوامع اسلامی شناخته می‌شوند و به زیبایی‌های شهری افزوده‌اند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciupaz.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما