تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : 17418
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم مطرح کرد:

پیگیری برای تخصیص 49 دستگاه اتوبوس به قم

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: بر اساس قرارداد وزارت کشور و شهرداری‌ها، از سهم شهرداری قم همچنان ۴۹ دستگاه برای تخصیص به شهر قم باقیمانده است که پیگیر این مسئله هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی نیک در نشست خبری سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان اتوبوسرانی برگزار شد، با اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم برای حفاظت از محیط‌زیست و هوای پاک اظهار داشت اظهار کرد: تمام خودروهای سازمان که در سطح شهر هستند به‌صورت مرتب رسیدگی شده و دارای معاینه فنی معتبر هستند و به هیچیک از خودروهای ناوگان سازمان اتوبوسرانی بدون معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی، اجازه تردد و فعالیت داده نمی‌شود.
وی میانگین عمر مفید اتوبوس‌های سازمان را کمتر از ۴ و نیم سال دانست افزود: بیش از ۹۰ درصد از اتوبوس‌های سازمان دارای استاندارد یورو ۴ بوده و دارای فیلتر dpf هستند که اصلاً اگزوز نداشته و فیلتر جذب ذرات معلق دارا هستند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی نجات‌دهنده بسیاری از مسائل ازجمله مصرف سوخت، ترافیک و آلودگی هوا است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۵ اتوبوس در سطح شهر فعال بوده که بر حسب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم ۵۶ درصد نیاز شهر هستند.
نیک یادآور شد: در راستای خدمت رسانی و تکریم خانواده ایثارگران رمپ ویژه ویلچر در ۹۰ درصد اتوبوس‌های شهری طراحی شده است.

اتوبوس‌رانی جز مشاغل سخت محسوب می‌شود

وی بیان کرد: ما سعی کردیم در سال‌های اخیر خدمات خوبی را به رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارائه دهیم و در بحث حقوق نیز سعی بر این بوده که طبق قانون کار تعریف شود و در طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار بگیرند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: علاوه بر حقوق قانون‌کار که برای اتوبوس‌رانان تعریف‌شده مانند روز کاری، شب‌کاری و تعطیل‌کاری، مزایایی به‌عنوان کارانه هم در حقوقشان تعریف‌شده است و میزان کارانه بستگی به میزان کارایی راننده دارد که کارایی شامل حرکت در سرفاصله خطوط و زمان‌بندی مشخص است که مهم‌ترین گزینه محسوب می‌شود.
نیک در خصوص آموزش به رانندگان خاطرنشان کرد: مشتری مداری، آشنایی با AVL و AFC و آشنایی با مسائل فنی و تعمیرگاهی از جمله مباحت مطرح شده در دوره‌های آموزشی رانندگان است.
وی ادامه داد: درجه‌های خدمت، برحسب سنوات شغلی، وجدان کاری و انضباط اجتماعی به رانندگان اتوبوس داده می‌شود که بر میزان امتیاز و مزایا و حتی حقوق اتوبوس‌رانان تاثیرگذرا است.

بازسازی ۲۵ دستگاه اتوبوس در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری برای بازسازی و بازسازی اتوبوس‌های شهری اظهار داشت: در سال گذشته ۱۴ دستگاه اتوبوس با توان داخلی سازمان بازسازی و به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه تمام اتوبوس‌های از صفر تا ۱۰۰ بازسازی می‌شود، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده بازسازی ۲۵ دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ناظر بر فعالیت بخش خصوصی نیست

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ابراز کرد: در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس در سطح شهر به صورت دربستی فعالیت می‌کنند که مربوط به بخش خصوصی است و ارتباطی با خطوط سطح شهر ندارند.
نیک افزود: اتوبوس‌های بخش خصوصی کار مربوط به شهرک‌های صنعتی و خارج از شهر را انجام می‌دهند و قاعدتاً از سازمان پروانه اشتغال می‌گیرند ولی به‌صورت مستقیم زیرمجموعه شهرداری نیستند. طبق قانون تعریف‌شده، فقط معاینه فنی، بیمه‌نامه و گواهینامه از اتوبوس‌های بخش خصوصی دریافت کرده و طبق قانون پروانه فعالیت صادر می‌کنیم.

افزایش ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی در سال جاری

وی از افزایش ناوگان اتوبوسرانی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: برای اضافه کردن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی، مناقصه خرید را شروع کرده‌ایم، تا بتوانیم خدمات بهتری را به همشهریان عزیزمان ارائه دهیم.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم همچنین از پیگیری برای افزایش ۴۹ دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: با انعقاد قرارداد وزارت کشور با سازمان صمت در خصوص افزایش و خرید ناوگان اتوبوس، شهرداری قم ۲۵ درصد سهم خود را پرداخت کرده و اما همچنان ۴۹ دستگاه از این تعداد تحویل شهرداری قم نشده و ما در حال پیگیر آن هستیم.
در حاشیه این بازدید خبرنگاران از بخش‌های مختلف سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم بازدید کردند.


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaayn6.49n0615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما