تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : 17428
مدیر منطقه ۸ شهرداری قم با اشاره به مشکل قریب به ۴۰ هزار واحد طرح مسکن مهر در پردیسان که پایان کار ندارند، گفت: بعد از طی مراحل نظام مهندسی، استاندارد و آتش نشانی، شهرداری در ۷۲ ساعت گواهی پایان کار را صادر می‌کند.
صدور ۷۲ ساعته گواهی پایان کار برای واحدهای مسکن مهر پردیسان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا مظفری در گفت‌وگو با شهرنیوز اظهار کرد: مجموعه بودجه سال جاری شورای اسلامی شهرقم برای منطقه ۸، مبلغ ۱,۱۶۰ میلیارد تومان است که ۷۰۰ میلیارد آن غیرنقدی و ۴۶۰ میلیارد تومان نیز نقدی و رشد بسیار زیادی نسبت به سنوات گذشته داشته است.
وی افزود: در بودجه سال قبل بدون احتساب نهضت ملی مسکن بودجه نقدی ۱۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
مدیر منطقه ۸ شهرداری قم تصریح کرد: در فضای عمومی پردیسان به دلیل پایین بودن سرانه درآمدهای مردمی، درآمدهای شهرداری نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
مظفری با اشاره به اینکه در خصوص عوارض نوسازی سالیانه بسیاری از واحدها بدهکار هستند، گفت: باوجود همه تشویق‌ها و تخفیف‌ها رغبت زیادی برای این مساله وجود ندارد. تلاش‌ها همچنان ادامه دارد تا این مساله نیز به نتایج مطلوب نزدیک شود.
وی با تاکید بر اینکه پس از احداث مسکن مهر تعداد بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی برای دریافت پایانه کار خودداری کردند، افزود: بخشی در قالب تعاونی‌ها و قسمت زیادی نیز شرکت‌های طرف قرارداد مسکن و شهرسازی است که واحدها را ساخته و در قبال روال قانونی گرفتن پایان کار مسئولیتی به عهده نگرفته‌اند.
مدیر منطقه ۸ شهرداری قم ابراز داشت: در حال حاضر نیز به ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن توصیه می‌شود که مراقب باشند این موضوع برایشان تکرار نشود چرا که حتی اگر دریافت کنندگان مسکن مهر امروز پایان کار بخواهند نیز مشکلات زیادی پیدا می‌کنند.
به گفته مظفری پایان کار در مرحله پایانی به شهرداری ختم می‌شود و پیش از آن باید به اداره کل استاندارد، نظام مهندسی، آتش نشانی، مهندسین ناظر پروژه و مسائل دیگر مراجعه داشت، همه این مسائل که تمام شود در کمتر از ۷۲ ساعت شهرداری پایان کار را صادر می‌کند.
وی عنوان داشت: بدهی به شهرداری در این زمینه قابل تقسیط است اما مردم عزیز پیش از مراجعه به شهرداری باید مراحلی که گفته شد را طی کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbwab8.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما