تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : 17441
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) :

نقش‌آفرینی شهرداری قم برای تأمین زیرساخت‌های زیارت در امامزاده موسی مبرقع (ع)

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: با تملک دو پلاک مجاور امامزاده موسی مبرقع (ع) توسط منطقه یک شهرداری قم، امکان توسعه و تأمین زیرساخت‌های زیارت برای این مجموعه زیارتی و فرهنگی پس از سال‌ها مقدور شد.
نقش‌آفرینی شهرداری قم برای تأمین زیرساخت‌های زیارت در امامزاده موسی مبرقع (ع)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در گفت‌وگو با شهرنیوز با اشاره به اجرای طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع (ع) و چهل اختران، اظهار کرد: با تملک ۲ پلاک مجاور امامزاده موسی مبرقع (ع) توسط منطقه یک شهرداری قم، امکان توسعه و تأمین زیرساخت‌های زیارت برای این مجموعه زیارتی و فرهنگی پس از سال‌ها مقدور شد.
وی تصویب طرح توسعه مجموعه چهل اختران را مربوط به سال ۱۳۸۹ دانست و افزود: از آنجا که قسمتی از این طرح معطوف به توسعه فضای قدسی امامزاده موسی مبرقع (ع) بود، علیرغم تأمین منابع پشتیبان، به علت مشکلات حقوقی و ملکی توسط متولیان مربوطه امکان‌پذیر نبود.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: با توجه به جایگاه و اهمیت این مجموعه و مشکلات مرتبط با آن، جلسات زیادی برگزار و با تأکیدات دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، ۲ پلاک مجاور امامزاده موسی مبرقع (ع) پس از سال‌ها تملک و تخریب شد.
خاکی خاطرنشان کرد: با تخریب این املاک، طرح اجرایی شبستان نیز به صحن امامزاده متصل و تأمین فضای قدسی امامزاده موسی مبرقع (ع) فراهم می‌شود.
پروژه بهسازی محله چهل اختران و توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع (ع) بیش از دو دهه است که با مشارکت شهرداری قم، اداره‌کل راه و شهرسازی و استانداری آغاز شده که مدتی این پروژه متوقف بود اما در سال ۱۴۰۱ با نقش آفرینی شهرداری قم و اداره‌کل راه و شهرسازی دوباره در دستور کار قرار گرفت.
در حال حاضر شهرداری قم پارکینگ این پروژه را تملک و اجرایی کرده و در حال تکمیل تملکات مربوط به توسعه صحن امامزاده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgqt9q.ak9ut4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما