تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 17611
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از راه‌اندازی سامانه نظرسنجی اتوبوس‌های شهری همچون آنچه در تاکسی‌های اینترنتی در حال اجرا است، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی نیک در گفت‌وگو با شهرنیوز اظهار کرد: سامانه نظرسنجی در خصوص اتوبوسرانی و فعالیت حمل‌ونقل اتوبوسی شهرقم راه‌اندازی شده است که دقیقاً همچون تاکسی‌های اینترنتی عمل می‌کند، سامانه‌ای طراحی شد که در دو خط انجام شد و به زودی روی همه اتوبوس‌ها نصب می‌شود.
وی افزود: سامانه به این شکل است که پشت صندلی اتوبوس‌ها یک QR و کدی نصب می‌شود و مردم می‌توانند با زدن این کد راننده را بشناسند و به آن اتوبوس و راننده‌اش ستاره بدهند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: دلیل این رأی و نظر نیز از شهروندان پرسیده می‌شود، نظارت بهتر بر رانندگان در اموری مانند رعایت قوانین، رعایت سرعت مجاز، تمیزی اتوبوس و رفتار راننده است.
نیک افزود: مسائلی مانند نداشتن لباس فرم یا درخواست وجه نقد و تمام این مسائل در سامانه امتیازدهی قابل اعلام است که موجب می‌شود، اینگونه موضوعات به حداقل ممکن برسد.
وی تصریح کرد: این کار موجب می‌شود سازمان اتوبوسرانی بتواند نظر مردم را در خصوص عملکرد خود و رانندگان و اتوبوس‌ها بداند و اگر مسئله یا مشکلی وجود دارد با سرعت بیشتری برطرف کند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه بخشی از حقوق رانندگان اتوبوس بر مبنای نظرات مثبت یا منفی شهروندان در این سامانه اعمال می‌شود، ادامه داد: این سامانه طوری طراحی شده است که در طول روز تنها دو بار می‌توان با یک دستگاه موبایل در خصوص یک راننده نظر داد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfyvdy.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما