تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 17738
رییس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش‌وپرورش قم:

هفت دانش‌آموز قمی موفق به کسب رتبه‌های برتر در جشنواره خوارزمی شدند

رییس اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: هفت دانش‌آموز این استان در چهار رشته جشنواره نوجوان خوارزمی موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شدند.
هفت دانش‌آموز قمی موفق به کسب رتبه‌های برتر در جشنواره خوارزمی شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مصطفی سبحی منعم روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: دهمین دوره جشنواره خوارزمی در چهار مرحله مدرسه‌ای، ناحیه‌ای، استانی و کشوری و در ۱۳ محور و ۱۱ نیمه محور برگزار شد.
وی اضافه کرد: ۱۲ هزار و ۲۳۵ نفر معادل ۲۳ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول در مرحله مدرسه‌ای این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۵۶۳ نفر به مرحله استانی و در نهایت ۸۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
وی ادامه داد: قرآن و معارف اسلامی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، بازی‌های مهارتی و توسعه فردی، سلامت و تربیت‌بدنی، دست سازه، بازارچه کسب‌وکار دانش‌آموزی، برنامه‌نویسی، مناظره علمی، ریاضی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان انگلیسی و فرهنگ و هنر عناوین ۱۳ محور جشنواره خوارزمی است.
سبحی منعم خاطرنشان کرد: ۲ دانش‌آموز موفق به کسب رتبه سوم کشوری در رشته قرآن و معارف اسلامی، ۲ دانش‌آموز رتبه دوم در رشته دست سازه، ۲ دانش‌آموز رتبه دوم در رشته مناظره علمی و یک دانش‌آموز رتبه سوم در رشته ریاضی را کسب کرد.
وی در ادامه بیان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی نقشه و شناسنامه دوره متوسطه اول است و با توجه به این‌که ماموریت متوسطه اول هویت‌یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی است، جشنواره خوارزمی در تحقق این سه هدف به آموزش‌وپرورش کمک می‌کند.
وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است و کمک چشم‌گیری به کشف هویت و استعداد به‌ویژه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان می‌کند.
سبحی منعم با تشکر از مدیران، ناظران، کارشناسان و داورانی که برای برگزاری جشنواره از مرحله مدرسه‌ای تا کشوری کمک و حمایت کردند، ابراز امیدواری کرد: امسال ۵۰ درصد دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه در این جشنواره شرکت کنند.
۶۸ هزار دانش‌آموز در ۲۸۰ مدرسه مقطع اول متوسطه تحصیل می‌کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfcedy.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما