تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : 17888
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم:

امضای تفاهم‌نامه سازمان فرهنگی شهرداری قم با گروه مردمی سیره شهدا

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: شهرداری قم با گروه مردمی سیره شهدا تفاهم‌نامه‌ای به منظور استفاده از ظرفیت‌های این گروه برای تربیت راوی در خانه‌موزه‌های شهدا امضا کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم، سیدمحمد موسوی‌منش در گفت‌وگویی با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌گیری از توانایی‌های گروه سیره شهدا برای تربیت راویان دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منعقد شده است.
وی افزود: بخش‌هایی از خانه‌موزه‌های دفاع مقدس که توسط شهرداری قم تملک شده‌اند، در حال مرمت هستند و برخی دیگر مانند خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین در حال بهره‌برداری هستند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این همکاری تلاش می‌شود تا با مشارکت گروه سیره شهدا، برنامه‌های فرهنگی متعددی نظیر تربیت راویان، برگزاری شب‌های شعر، نقد کتاب و فعالیت‌های فرهنگی دیگر در این موزه‌ها اجرا شود و هدف اصلی ما از این برنامه‌ها ترویج فرهنگ دفاع مقدس و بهره‌مندی مردم از ظرفیت‌های این خانه‌موزه‌ها است.
موسوی‌منش با اشاره به اهمیت همکاری با کاروان‌های راهیان نور، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم این تفاهم‌نامه، دعوت از کاروان‌های راهیان نور برای بازدید از خانه‌موزه‌های دفاع مقدس است و استان قم به عنوان یکی از مسیرهای اصلی عبور این کاروان‌ها، ظرفیت بالایی برای جذب بازدیدکنندگان دارد و ما تلاش داریم این مکان‌ها به عنوان مراکز فرهنگی و مذهبی شناخته شوند.
وی از برنامه‌ریزی برای تعامل با بنیاد شهید خبر داد و گفت: در حال مذاکره با بنیاد شهید هستیم تا امکان ثبت‌نام گروهی علاقه‌مندان برای بازدید از خانه‌موزه‌ها و شرکت در یادواره‌های شهدا از طریق سایت اینترنتی بنیاد شهید فراهم شود؛ این اقدام می‌تواند به افزایش مشارکت عمومی و آشنایی بیشتر مردم با ارزش‌های دفاع مقدس کمک کند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم امضای این تفاهم‌نامه را گامی مهم در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و توسعه فعالیت‌های فرهنگی مرتبط دانست و افزود: امیدواریم با همکاری گروه سیره شهدا، بتوانیم برنامه‌های فرهنگی متنوع‌تری را در آینده اجرا کنیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbwwb8.rhbzwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما