مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری قم گفت: با تقویت خدمات در بازارچههای همشهری و تغییر سیاستهای فروشگاههای ریحان، درصدد هستیم تا دسترسی شهروندان به کالای ارزان قیمت ارتقا پیدا کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محسن صادقیامینی در گفتوگو با شهرنیوز اظهار کرد: چهار راهبرد کلیدی از جمله برندسازی، هوشمندسازی، تنظیم بازار، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی براساس مصوبات شورای سازمان سال گذشته به تصویب رسیده است و فعالیتهای سازمان با تمرکز بر این عناوین دنبال میشود.
وی افزود: این راهبردها زیربنای فعالیتهای سازمان در حوزههای مختلف از جمله ساماندهی مشاغل و فراوردههای کشاورزی است و این اقدامات در قالب بودجهای بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان اجرایی میشود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری قم با اشاره به راهاندازی بازارچههای همشهری به عنوان یکی از گامهای مهم در حوزه برندسازی خاطرنشان کرد: این بازارچهها به عنوان نخستین بازارچههای فعال در سطح شهر قم شناخته میشود.
صادقیامینی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ بازارچه همشهری در سطح شهر فعالیت میکند، اضافه کرد: احداث ۹ بازارچه جدید نیز از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و بعضی از این پروژهها در حال ساخت و بعضی دیگر در مراحل راهاندازی است.
وی در خصوص مالکیت این بازارچهها تصریح کرد: بازارچههای همشهری بهعنوان بازارچههای مقیاس ناحیهای تحت مالکیت کامل سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری قم قرار دارد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری قم عنوان کرد: فروشگاههای ریحان ابتدا با مالکیت اشخاص فعالیت میکرد، اما با تغییر سیاستها تصمیم گرفته شد که این با رویکرد محلهمحوری و تحت مالکیت شهرداری قم در مساحتی بین ۷۵ تا ۱۰۵ مترمربع به فعالیت بپردازند.
صادقیامینی گفت: در حال حاضر چهار فروشگاه ریحان با مالکیت شهرداری در قم فعال است و برنامههایی برای افزایش این تعداد پیشبینی شده است.
وی افزود: مالکیت شهرداری تأثیر مستقیمی بر نرخ فروش، نحوه برخورد با شهروندان و توسعه و تنوع فعالیتها دارد.