دبیر اجرایی نخستین دوره تربیت مربی ابزارهای هوش مصنوعی، از برگزاری این دوره به همت مشترک پژوهشگاه فضای مجازی و ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه علمیه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجتبی نیازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز کرد: این دوره با فضای کارگاهی به مدت ۳۰ ساعت برگزار می شود و آغاز آن از پنجشنبه هفته جاری خواهد بود و اختتامیه آن دوم اسفندماه امسال است.
وی با اشاره به این که این دوره ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد گفت: این دوره ویژه پژوهشگران، کسانی که رشته تحصیلی مرتبط دارند، طلاب و دانشجویان و محققان حوزوی و دانشگاهی است که بعد از ارسال رزومه پذیرفته می شوند.
وی ادامه داد: قم ویژگی های خاصی دارد و بخش مهمی از تولید محتوای مسایل گوناگون جمهوری اسلامی متعلق به قم است، از این رو بخشی از توان پژوهشی پژوهشگاه فضای مجازی کشور به پردیس قم سپرده شده است.
نیازی افزود: پردیس قم شامل بخش های پژوهش، رسانه و آموزش است و در بخش آموزش در استان قم سرفصل های مختلفی از برنامه ها همچون نقد فیلم، نقد کتاب حوزه های فناوری ارتباطی، درس گفتارهای تخصصی و کمپ های هوش مصنوعی را تاکنون داشته ایم.
وی عنوان کرد: تولید محتوا در فضای مجازی دچار چالش است و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است و تولید محتوای دینی و انقلابی در فضای مجازی ناظر به فرمایشات رهبری و علمای قم اهمیت زیادی دارد.
مدیر پردیس قم پژوهشگاه فضای مجازی کشور افزود: راه تسهیل تولید محتوا در فضای مجازی پیوند ابزارهای هوش مصنوعی و دغدغه های فضای مجازی در دوره های آموزشی هوش مصنوعی است تا شرکت کنندگان بتوانند تولید محتوا کنند.
وی افزود: پژوهشگاه فضای مجازی در یکی از اقدام های مهم خود اقدام به آموزش عمومی دانش آموزان کرد و طی آن ۱۲ دوره برای ۴۵۰ دانش آموز برگزار شد و هشت دوره را نیز برای طلاب برگزار کردیم.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی هوش مصنوعی گفت: با عنایت به این که تعداد زیادی استاد در این حوزه برای آموزش نیاز داریم در فصل زمستان امسال برنامه تربیت مربی ابزارهای هوش مصنوعی را تدارک دیدیم.
نیازی افزود: برای جلوگیری از موازی کاری بنا شد دوره تربیت مربی ابزارهای هوش مصنوعی با همکاری ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه برگزار شود.
دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه علمیه نیز در این نشست خبری گفت: هوش مصنوعی مسأله ای است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و دنیا تحرکات فراوانی در این حوزه دارد، از این رو حوزه های علمیه از سال ها قبل در اصل پرداختن به هوش مصنوعی وارد عرصه شد و در این راه ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه علمیه شکل گرفت.
محمدرضا قاسمی افزود: سرویس های هوش مصنوعی روزانه به روز شده و ابزار جدیدی ایجاد می شود و مجموعه هایی در کشور باید این ابزار را شناسایی کنند و شبکه منابع انسانی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: با تدابیری که در حوزه های علمیه صورت گرفته قرار است طلاب و روحانیان با فضای ابزارها و سرویس های هوش مصنوعی آشنا شوند.
وی عنوان کرد: اکنون با پدیده جدیدی به عنوان سواد هوش مصنوعی مواجه هستیم و در این زمینه خیلی موفق نبوده ایم و این امر به علت دیر مواجه شدن با فضای مجازی و دیر آشنا شدن با لایه های آن است.