تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 19558
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

طرح رفع معضل کمبود زمین آموزشی را در مجلس ارائه می‌دهیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از کوشش‌های خیرین مدرسه‌ساز از ارائه طرح تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدارس نوساز و همچنین پیگیری تسهیل انشعابات مدارس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
طرح رفع معضل کمبود زمین آموزشی را در مجلس ارائه می‌دهیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از روابط عمومی نوسازی مدارس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم روانبخش روز شنبه در نشست هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم، افزود: موضوع کمبود زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدارس نوساز در استان به‌ویژه در مناطق مرکزی استان از جمله موضوعاتی است که پیش از این هم در برخی جلسات مورد توجه قرار داشته است.
وی اضافه کرد: بر اساس صورتجلسات موجود، اداره کل آموزش و پروش باید فوریت‌ها و اولویت‌های ساخت مدرسه در نقاط مختلف استان را ارائه کند و اداره کل راه و شهرسازی نیز در مناطقی که زمین در اختیار دارد، موظف است زمین برای ساخت مدارس در اختیار قرار دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس، اگر شهرداری در مناطقی که آموزش‌وپرورش استان اعلام می‌کند، زمین در اختیار داشته باشد؛ باید این زمین را در اختیار قرار داده و معوض آن را از اداره کل راه و شهرسازی دریافت کند و اگر در آن مناطق، شهرداری زمینی برای تحویل ندارد، لازم است تا طرح تملک برخی خانه‌های فرسوده از سوی شهرداری پیگیری شود و معادل هزینه آن نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تامین گردد.
روانبخش با تاکید بر ضرورت پیگیری طرح مولدسازی برای رفع معضل کمبود زمین آموزشی، بیان کرد: البته بنده و تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به‌زودی طرحی را برای تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی و همچنین تسهیل امور انشعابات مدارس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم داد تا این معضل در سطح ملی مرتفع شود.
رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم نیز در این نشست با بیان این‌که ساخت بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی در قم توسط خیرین، جلوه‌ای از عشق و ایثار مردم در جهاد مدرسه‌سازی است، گفت: توسعه عدالت آموزشی وقتی محقق می‌شود که آموزش‌وپرورش در هر مکان مورد نیاز برای ساخت مدرسه، زمین با کاربری آموزشی در اختیار داشته باشد.
سید ناصر علایی طباطبایی افزود: این‌که آموزش‌وپرورش قم و یا هر منطقه دیگری از کشور بخواهد برای در اختیار گرفتن زمین با کاربری آموزشی، به برخی از مسوولان التماس کند، زیبنده نیست.
وی با تاکید بر این‌که رفع معضل کمبود زمین با کاربری آموزشی باید در سطح ملی و از طریق قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی حل‌وفصل شود، ادامه داد: تصویب قوانین دائمی در عرصه آموزش‌وپرورش، شفاف بودن این قوانین و همچنین نظارت بر اجرای درست این قوانین، از وظایف مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
وی ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی با پیگیری و تعیین تکلیف متولی زمین آموزشی برای ساخت مدارس، هدیه‌ای به همه مردم کشور تقدیم دارند.
مدیرکل نوسازی مدارس قم نیز در این نشست با ابراز خرسندی از این‌که نهضت توسعه عدالت آموزشی از اولویت‌های رییس جمهور است، بیان کرد: تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی در سطح کشور از دست مجلس شورای اسلامی برمی‌آید.
احمدرضا اجتهادی با تاکید بر این‌که مسوولان قم تا تعیین تکلیف این موضوع در سطح ملی، تلاش می‌کنند تا مساله را در سطح استان به پیش ببرند، اضافه کرد: البته موضوع عدالت آموزشی در اعتبارات نیز مساله دیگری است که باید از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.
وی ادامه داد: سرانه آموزشی برخی از مناطق کشور از متوسط کشوری کمتر است؛ اما تنها برخی از این استان‌ها دارای اعتبارات ویژه و ردیف بودجه‌های خاص در این موضوع هستند که امیدواریم با همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، همه استان‌های با سرانه آموزشی کمتر از متوسط کشوری و از جمله قم، از این ردیف‌های اعتباری ویژه بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdch6mnz.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما