مدیر کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم اقدامات انجام شده در جهت اجرای طرحها و پویشهای اطلاعرسانی و آگاهی عمومی هشدارهای کرونایی از طریق ابزار و رسانههای شهری را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مهدی کلانترزاده در تشریح اقدامات و برنامههای اطلاعرسانی شهرداری قم در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا علاوه بر اقدامات عملیاتی مستمر در این حوزه، برنامههای گوناگونی در زمینه اعلانهای عمومی و استفاده از ظرفیتهای اطلاعرسانی و تبلیغاتی در اختیار شهرداری قم با هدف اطلاعرسانی و هشدار به انجام رسیده است.
مدیر کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم بسترهای مختلف این ظرفیتها را در تبلیغات شهری و محیطی، فضای رسانهای و اعلان هشدارهای صوتی عنوان کرد و افزود: با هماهنگی و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان قم به عنوان متولی اصلی و فرماندهی ستاد استانی و در وضعیتهای متفاوت شیوع و درگیری مباحث مربوط به اطلاعرسانی و آگاهی عمومی و عموما با رویکرد هشدارهای کرونایی منشر و منعکس شده است.
کلانترزاده طراحی و اجرای پویشهای اطلاعرسانی در حوزه کرونا ویروس با محوریت شهرداری قم را یادآور شد و گفت: پویش “هنوز_تموم_نشده” با دربرگیری فضای رسانههای برخط، مکتوب و فضای مجازی و همچنین تبلیغات شهری و محیطی از جمله اقداماتی بود که در کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری قم به آن پرداخته شد و با مشارکت سایر دستگاههای استانی به نحو مطلوب و اثرگذاری در سطح شهر قم به اجرا در آمد.
وی اکران بیش از ۱۰ مرحله تبلیغات محیطی به صورت اختصاصی برای این موضوع را از دیگر اقدامات شاخص حوزه تبلیغات شهری اعلام کرد و افزود: علیرغم بار مالی و هزینهای تبلیغات شهری در چاپ و اکران، شهرداری قم با تمام توان در کنار مجموعه بهداشت و درمان و با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی و سازههای در اختیار مجموعه شهرداری قم در ابعاد و اندازههای متفاوت اجرای پویشهای تبلیغاتی را همواره در دستور کار داشته است.
مدیر کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم استفاده از ظرفیت برجهای اطلاعرسانی صوتی در سطح شهر برای پخش پیامهای صوتی هشدار و ترویج رعایت دستورالعملهای بهداشتی را از دیگر اقدامات حوزه اطلاعرسانی عنوان کرد و ادامه داد: تولید پادکستهای صوتی و پخش عمومی آن از طریق فضای مجازی، ناوگان خودرویی تخلفات شهری و ماشینآلات آتشنشانی نیز به انجام رسیده است.