شهروندان قمی در شهریورماه ۱۴۰۰ در تماس با سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ شهرداری، 30 موضوع را از مناطق هشتگانه شهرداری قم مورد درخواست قرار دادند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ بهعنوان پل ارتباطی شهروندان با مدیریت شهری، نقش مهمی در رفع نیازها و پیگیری امورات شهری بر عهده دارد و در سالهای گذشته با توجه به اقدامات و پیگیریهای این سامانه،اعتماد عمومی به این سامانه مردمی هرروز در حال افزایش است.
آمارها نشان میدهد بیشترین موضوعات درخواستی شهروندان در شهریورماه در منطقه یک تا پنج مربوط به این بوده است که معابر پیاده و سوارهرو نیاز به نظافت دارد.
جداول آب نیاز به لایروبی دارد، اصناف در این محل سد معبر کردند و ترکیدگی لوله آب فضای سبز جزو درخواستهای نخست شهروندان قمی در منطقه شش تا هشت بود.
درمجموع درصد تماس شهروندان قمی با سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری قم در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایشیافته است.
منطقه هشت و پنج بهصورت ۱۰۰ درصد پاسخگوی تماسهای ۱۳۷ بودند و شهرداریهای منطقه سه، دو، یک، شش، هفت و چهار نیز به ترتیب در ردههای بعدی قرار داشتهاند.
در معاونت حملونقل و امور ترافیک شهرداری قم، سازمان اتوبوسرانی ترافیک و تاکسیرانی بهصورت ۱۰۰ درصد پاسخگو بودهاند و اداره کل حملونقل و امور ترافیک نیز بیش از ۴۱ صدم درصد پاسخ دادهاند.
دفاتر شهرداران منطقه ۵ ، ۴ ، ۳ و ۷ نیز بهصورت ۱۰۰ درصد پاسخگو بودهاند.
اداره کل ارتباطات و امور بینالملل بهعنوان زیرمجموع حوزه شهردار بهصورت ۱۰۰ درصدی پاسخگوی تماس شهروندان بوده است و سازمان توسعه و عمران نیز ۷۵ درصد به تماسها پاسخ داده است.
بیشترین موضوعاتی که از سازمان مدیریت پسماند درخواست شده مربوط به استقرار باکس جمعآوری خاک و نخاله با ۴۴۰ پیام بوده است و پسازآن انتقال باکس پر شده، جمعآوری خاک و نخاله و مزاحمت سگهای ولگرد جزء بیشترین موضوعات درخواست شهروندان از این سازمان در مناطق هشتگانه بوده است.
در سازمان پارکها و فضای سبز نیز بازماندن شیرفلکه فضای سبز با ۲۴۶ پیام بیشترین بوده و پسازآن این محل سیم برق با درخت برخورد و ترکیدگی لوله آب فضای سبز نیز بیشترین بوده است.
درخواست شهروندان از سازمان زیباسازی با موضوع درخواست پلاک شهرداری، سازمان ترافیک اعلام خرابی چراغ راهنمایی، سازمان اتوبوسرانی درخواست نصب تابلو ایستگاه اتوبوس و عدم توقف در ایستگاه، سازمان تاکسیرانی کرایه دریافت کرایه بیش از ضابطه و بدرفتاری راننده تاکسی جزو بیشترین این پیامها بوده است.
درمجموع بیشترین موضوعات شهروندان از یکم شهریور تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل این معابر پیادهرو و سوارهرو نیاز به نظافت دارد با مجموع یک هزار و سه پیام در مناطق مختلف هشتگانه شهرداری قم بوده است که منطقه شش با ۴۴۰ پیام بیشترین درخواستهای مردمی را در این زمینه داشته است.**