تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 16829
مدیرکل مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از صرف درآمد حذف پارکینگ به‌منظور احداث پارکینگ عمومی در سطح شهر خبر داد.
درآمد حذف پارکینگ در قم صرف احداث پارکینگ عمومی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با بیان اینکه در هر منطقه شهری اولویت پارکینگی مشخص و این اولویت‌ها در شورای راهبری پارکینگ به ریاست معاون شهردار قم تصویب و ابلاغ‌شده است، اظهار کرد: در قالب این طرح ۲۱ پلاک برای تملک مشخص‌شده است و امیدواریم به نتیجه برسد.
 وی با بیان اینکه سال گذشته شورای اسلامی شهر اقدام خوبی در زمینه نحوه خرج و دخل درآمدها حذف پارکینگ انجام داد، افزود: بر این اساس تمامی درآمدهای ناشی از حذف پارکینگ در حساب سازمان توسعه و عمران قرار می‌گیرد و این سازمان موظف است این هزینه‌ها را صرف ساخت پارکینگ کند.
 مدیرکل مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه برای این کار دستورالعمل لازم نیز صادر و به مناطق ابلاغ‌شده است، خاطرنشان کرد: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بازوی اجرایی ایجاد پارکینگ در شهر است، بر این اساس دو منبع مالی یعنی بودجه پارکینگ که در بودجه سالیانه شهرداری قم پیش‌بینی‌شده در کنار درآمد حذف و کسر پارکینگ برای این مسئله اختصاص داده می‌شود.
 خسروی اضافه کرد: این اقدامات سبب می‌شود که پروژه‌هایی مثل پارکینگ جنب بازار کهنه، پارکینگ خیابان امام خمینی (ره) و سایر پروژه‌ها با هدفمندی بالا در حال انجام است.
 وی با اشاره به طراحی و رایزنی برای احداث یک پارکینگ طبقاتی در کوچه ۱۶ بلوار امین قم گفت: چنین طرح‌هایی برای چند منطقه دیگر نیز در حال بررسی است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf1cdy.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما