تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : 17510
شهرداری‌های سراسر کشور با اقدامات گسترده خدماتی در سطح شهرها خود را آماده آغاز سال تحصیلی کرده‌اند تا با حداقل چالش به استقبال جمع زیادی از نونهالان و دانش‌آموزان بروند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری «باز آمد، بوی ماه مدرسه» این عبارت جمله‌ای نام آشنا برای نسل‌های مختلف در ایران است که آمدن بهار تعلیم و آموزش را نوید می‌دهد، روزهایی که هوای سرد صبحگاهی خبر از آمدن پاییز و پایان فصل تابستان می‌دهد و فرزندان این سرزمین در تکاپوی شروعی دوباره هستند.
آغاز فصل تحصیلی در کنار جذابیت‌های خاطره‌انگیزش، شهرها و کلان‌شهرها و به تبع آن مدیران شهری را با مسائلی همچون ترافیک، ازدحام و آلودگی‌ها مواجه می‌کند و اقدامات مدیریت شهری برای تردد ایمن همراه با نشاط دانش‌آموزان به‌ویژه در روزهای ابتدایی بیشتر از گذشته زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد.
شهرداری‌ها در این روزها سخت مشغول برنامه‌ریزی در حوزه‌های خدماتی، حمل‌ونقل، ترافیک و زیباسازی هستند تا مهر ماهی با طراوت را برای شهر و شهروندان رقم بزنند.

نصف جهان آماده پذیرایی از دانش‌آموزان

هر ساله با آغاز ماه مهر و با توجه به آغاز فعالیت مدارس، برای کنترل کاهش ترافیک شهر اصفهان ستاد مهر تشکیل می‌شود و فعالیت خود را در مناطق پانزده‌گانه شهر با شعار «تمام شهر مدرسه است» آغاز می‌کند تا راهکاری برای آرامش شهر در ماه مهر باشد.
ستاد مهر شهرداری اصفهان تلاش می‌کند با ارتقای فرهنگ ترافیک، بهینه‌سازی، ساماندهی، مدیریت و نظارت بر ترافیک، افزایش کیفیت و ارتقای ظرفیت جابه‌جایی سیستم حمل‌ونقل عمومی، مدیریت و نظارت ویژه بر مسیر و ایستگاه‌های BRT، امنیت عبور دانش‌آموزان و دانشجویان را در روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی تأمین کند.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: رفع سدمعبر معابر پیرامون مدارس، کمک به رفع گلوگاه‌های ترافیکی، استقرار نیروهای کنترل و نظارت در ساعات اوج ترافیک در مکان‌های حساس و نصب شعار ستاد مهر بر روی خودروهای کنترل و نظارت از جمله وظایف کنترل و نظارت خدمات شهری است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: شست‌وشو، هرس درختان و بازسازی مبلمان شهری اطراف مدارس، هرس گیاهان در سطح تقاطع‌ها، هرس گیاهان مقابل المان‌ها و تابلوهای ترافیکی، گل‌کاری حاشیه مدارس و تقاطع‌های شهری و شست‌وشوی پیاده‌روها و حیاط مدارس از جمله وظایف خدمات شهری مناطق پانزده‌گانه مناطق است.
حق‌شناس با بیان اینکه کمیته حمل‌ونقل و خدمات شهری متشکل از شرکت واحد اتوبوسرانی، تاکسیرانی، سازمان بار و کالای درون شهری است، سازمان پایانه‌های مسافربری و شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: آماده‌سازی و شست‌وشوی اتوبوس‌ها، نصب استیکر و شعار ستاد مهر بر روی اتوبوس‌ها، به‌روزرسانی و بازسازی تابلوهای مسیر خطوط، راه‌اندازی سرویس‌های ویژه برای تخلیه ایستگاه‌های پرمسافر، آماده‌سازی تمام اتوبوس‌های نیازمند تعمیر در توقفگاه‌های شمال و جنوب، هماهنگی با حوزه مطالعات و برنامه‌ریزی برای شناسایی خطوط و ایستگاه‌های پرمسافر و حضور در رزمایش ستاد مهر از جمله وظایف شرکت واحد اتوبوسرانی است.
وی با بیان اینکه اداره آموزش، کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی را تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: تهیه و تولید برنامه‌های مرتبط با ایام بازگشایی مدارس، تهیه و تولید و طراحی و چاپ و نصب شعار ستاد مهر، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تبلیغات محیطی اطراف مدارس و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و برگزاری برنامه زنگ مهر مناطق و برنامه‌ریزی و آمادگی برای انجام سایر اقدامات محوله وظایف کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی است.

اجرای طرح استقبال از مهر در تبریز

هادی بدری، معاون خدمات شهری شهرداری تبریز عنوان می‌کند: در راستای تداوم اجرای طرح جامع خدماتی «تبریز بهشت ماندگار» در سطح شهر تبریز و در قالب طرح «خانه من» به‌منظور آماده‌سازی هرچه بیشتر فضاهای آموزشی برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان، «طرح استقبال از مهر» با اجرای مؤلفه‌های متنوع و اساسی، خدمات شهری در تمام مناطق ده‌گانه آغاز شد.

وی ادامه داد: از موضوعات مهم در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس، پاک‌سازی ورودی‌های مدارس و دانشگاه‌ها، زیباسازی معابر پیرامون مدارس، ضدعفونی و سمپاشی، لایروبی و شست‌وشوی جوی‌ها و کانال‌ها و ترمیم و بهسازی پل‌های عابرپیاده جلوی مدارس است که توسط اکیپ‌های خدمات شهری مناطق اجرا می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تبریز تاکید کرد: لکه‌گیری آسفالت پیاده‌روها و معابر اطراف مدارس، رفع خطر و حذف موانع فیزیکی و نازیبایی‌های بصری و پل‌ها، پاک‌سازی و رسیدگی به وضعیت پل‌های عابرپیاده، لایروبی کانال‌ها و جوی‌ها، امحای دیوار نوشته‌ها، شست‌وشوی دیوارها و نرده‌های مدارس و ساماندهی فضای سبز جلوی مدارس از دیگر مؤلفه‌های مورد اجرا در طرح استقبال از مهر خواهد بود.
بدری با اعلام اختصاص بودجه هزار میلیارد ریالی برای طرح «خانه من» اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی، سلامت و ایجاد کتابخانه در مدارس تبریز در قالب اجرای طرح «خانه من» یکی از خدمات شهرداری برای افزایش نشاط میان دانش‌آموزان و بهبود خدمات فرهنگی در مدارس از ابتدای سال جاری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای سال تاکنون در بیش از ۱۴۳ مدرسه اجرا شده است و با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با اجرای «طرح استقبال از بهار» در مناطق ده‌گانه تبریز شتاب بیشتری می‌گیرد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز تصریح کرد: از ابتدای سال در قالب طرح «خانه من» اجرای لکه‌گیری آسفالت ورودی‌های مدارس، بسترسازی برای ایجاد فضای سبز و گلکاری در محوطه مدارس، ترمیم و بهسازی پل‌های عابر پیاده مقابل مدارس، رنگ‌آمیزی و نقاشی و طراحی دیوارها، نیمکت‌ها، سطل زباله‌ها و رسم اشکال هندسی روی زمین به همراه پاکسازی و بهسازی مدارس در دستور کار مناطق ده‌گانه بوده و «طرح استقبال از مهر» به‌عنوان تکمیل اقدامات شش ماهه حوزه خدمات شهری تبریز است.
بدری تهیه کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق کم‌برخوردار را از دیگر مؤلفه‌های این طرح دانست و ادامه داد: به‌منظور ارتقای سطح فرهنگی مدارس و بهره‌مندی از امکانات شهرداری توسط مدارس، در قالب طرح خانه من اقدام به تهیه کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مختلفی از شهر شده است.

ایمن‌سازی معابر اطراف ۳۱۲ مدرسه در تهران

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۱۲ مدرسه هم‌زمان با آغاز مهر ایمن‌سازی شده است، گفت: روز اول مهر نیز از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید رونمایی می‌شود.
وی افزود: چراغ‌های راهنمایی مقابل مدارس ترمیم شده و برای استقرار آمبولانس نیز هماهنگی صورت گرفته است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برخورد با موتورسیکلت‌ها نیز با طرح پلیس راهور اجرا خواهد شد و ما نیز در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به کمک پلیس آمده‌ایم.
هرمزی عنوان کرد: برنامه‌ها و جشن‌هایی در مدارس تاریخی و هویتی شهر تهران برگزار خواهد شد و ۲۴ هزار بسته نوشت‌افزار به عنوان نماد ۲۴ هزار شهید تهران تهیه شده است تا بین دانش‌آموزان توزیع شود.

شادابی مناظر شهری قم در آستانه سال تحصیلی

پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای استقبال از مهر و بازگشایی مدارس در روزهای پایانی شهریور اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی شهریور و نزدیک شدن به مهر و بازگشایی مدارس، شهر وارد مرحله جدیدی می‌شود و دانش‌آموزان آماده می‌شوند تا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.
وی اضافه کرد: با خنک شدن هوا در روزهای پایانی شهریور، شاهد شادابی بیشتر درختان و افزایش کیفیت سیما و منظر شهری خواهیم بود، در کنار این موضوع تلاش می‌شود که با دیوارنگاره‌هایی با موضوع علمی، فرهنگی و آموزشی در جداره مدارس سطح شهر مقدس قم، شاهد نشاط و شادی بیشتری در شهر باشیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طبق روال سال‌های گذشته و در قالب طرح «استقبال از مهر» سلسله اقدامات پیش‌بینی شده و جلسات هماهنگی برگزار و اقدامات لازم به معاونت‌های زیباسازی و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ابلاغ شده است.
جوادیان تصریح کرد: از اهم دستورالعمل‌ها می‌توان به آماده‌سازی باغچه‌های گل فصلی خیابان‌ها، عملیات کاشت گل‌وگیاه از نیمه دوم شهریور، حذف درختان، درختچه‌ها و سرشاخه‌های خشک، شست‌وشوی درختان و پاک‌سازی علف‌های هرز و پاک‌سازی فضای سبز حاشیه معابر اشاره کرد که به‌ویژه در معابری که به مدارس ختم می‌شود با جدیت پیگیری خواهد شد، همچنین رنگ‌آمیزی جداره‌های مدارس و نصب المان‌های شهری خاطره‌انگیز مهر از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: توسعه فضای سبز مدارس به‌ویژه در مدارس دولتی و مدارس مناطق کمتر برخوردار در دستور کار ما قرار دارد و بودجه‌ای از سوی شهرداری قم اختصاص و قراردادی منعقد شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم گفت: رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری مدارس در مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و جداول و معابر نیز از مواردی است که برای استقبال از مهر در قالب دستورالعمل‌ها به مناطق هشت‌گانه ابلاغ شده است.

آمادگی ۱۰۰۰ خودرو برای سرویس مدارس قزوین

مهدی صباغی، شهردار قزوین با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی حجم ترافیک در شبکه معابر هم‌زمان با بازگشایی مدارس اظهار کرد: به‌منظور کمک به عبورومرور مناسب دانش‌آموزان و دانشجویان، خدمات ناوگان اتوبوسرانی شهر قزوین در هفته نخست مهر با ۱۱۵ دستگاه در قالب ۱۶ خط رایگان خواهد بود.
وی از آماده‌باش کل ناوگان حمل‌ونقل عمومی ویژه بازگشایی مدارس خبر داد و اضافه کرد: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری برنامه‌های متعددی برای شروع ماه مهر در نظر دارد که از آن جمله می‌توان به خط‌کشی طولی و عرضی در معابر مهم و شریانی، رنگ‌آمیزی سرعت‌گیر و سرعت‌کاه‌ها در معابر مهم شهر، شست‌وشوی ناوگان اتوبوسرانی و ایستگاه‌های اتوبوس اشاره کرد.
شهردار قزوین از ساماندهی ۱۰۰۰ دستگاه خودرو ویژه سرویس مدارس شهر قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس، راه‌اندازی ناوگان گشت و بازرسی ویژه سرویس مدارس، تهیه و نصب بنر ویژه ستاد مهر، مدیریت ترافیک معابر اطراف مدارس خاص ترافیک‌زا، استقرار عوامل امداد در معابر مهم و هسته مرکزی شهر و حمل نخاله‌های ساختمانی پیرامون مدارس از دیگر اقدامات در دست اجرای ستاد مهر شهرداری قزوین هستند.
صباغی ارائه خدمات ویژه رفاهی ویژه ناوگان سرویس مدارس را از دیگر اقدامات ستاد مهر شهرداری قزوین دانست و تاکید کرد: تخفیف ۵۰ درصد معاینه‌فنی، تخفیف ۷۵٪ هزینه‌های کارواش و تحویل لاستیک با نرخ دولتی از جمله خدمات ویژه رفاهی ویژه ناوگان سرویس مدارس است.
وی از ممنوعیت حفاری و اجرای طرح عمرانی جدید از بیستم شهریور تا دهم مهر سال جاری در معابر شریانی، اصلی و هسته مرکزی شهر قزوین به مناسبت بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: تکمیل پروژه عمرانی پیغمبریه و میدان حسن‌پور و افزایش ایمنی و اطلاع رسانی محدوده کارگاه‌های عمرانی به‌ویژه تقاطع نسیم شمال و اقبالیه از دیگر اقدامات در دست انجام شهرداری قزوین به مناسبت بازگشایی مدارس و روان‌سازی ترافیک در سطح شهر قزوین هستند.

آغاز طرح استقبال از بازگشایی مدارس در گرگان

احمد سالاری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان نیز با بیان اینکه در راستای ارتقای فرهنگ عمومی بهداشت طرح استقبال از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به‌طور رسمی در شهرداری گرگان آغاز شد، اظهار کرد: در اجرای این طرح، تمام مدارس و محوطه اطراف آن‌ها و مسیرهای منتهی به مدارس و دانشگاه‌های شهر گرگان شست‌وشو، نظافت، پاک‌سازی می‌شود.
وی ادامه داد: جمع‌آوری ضایعات، خاک و نخاله محوطه بیرونی و درونی مدارس خط‌کشی‌های ترافیکی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها، لکه‌گیری و آسفالت نوارهای حفاری، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی باکس‌های زباله از جمله اقدامات این طرح است.
به گفته سالاری، این طرح تا پایان شهریور در قالب اقدامات ستاد اجرایی استقبال از مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سطح شهر گرگان فعال خواهد بود.
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت تمام واحدهای مدیریت شهری از جمله سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان حمل‌ونقل، معاونت زیربنایی حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان سیما منظر و فضای سبز، زیباسازی و حوزه معاون محیط زیست و خدمات شهری استفاده خواهد شد.

شهر شیراز آماده فصل مدارس است

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز از اجرای شایسته و هدفمند «طرح استقبال از مهر» با موضوع زیباسازی، بهسازی و مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری اطراف مدارس سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نزدیکی شروع مدارس به شهرداران مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز این توصیه شد تا نسبت به زیباسازی، بهسازی و مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری اطراف مدارس در سطح شهر و رفع ایرادات احتمالی در فضای شهری اقدام کنند و فضاها جهت استقبال سال جدید تحصیلی برای دانش‌آموزان آماده شود.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های گران‌قدر و تأثیرگذار برای آینده این شهر هستند و در جهت آرامش و آسایش آن‌ها طرحی با نام استقبال از مهر با سرفصل‌ها و موضوعات زیباساز، بهسازی و مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری اطراف مدارس سطح شهر، با رفع ایرادات احتمالی فضای شهری، اقدام به زیباسازی جداره و بدنه اطراف مدارس، لکه‌گیری آسفالت معابر، خط‌کشی معابر، نصب و تعویض علائم و تابلوهای ترافیکی توسط مناطق یازده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر آماده و اجرایی شده است.
شهردار شیراز با اشاره به دیگر اقداماتی که تا پیش از شروع مهر به شهرداران مناطق یازده‌گانه تاکید شده است، تاکید کرد: ساماندهی کارگاه‌های پروژه‌های عمرانی نزدیک مسیر مدارس و ساماندهی امور تأسیسات شهری در فضاهای شهری اطراف و منتهی به مسیر مدارس، ترمیم مبلمان شهری و پاک‌سازی کانال‌های محل عبور آب در جهت ایمنی دانش‌آموختگان شیرازی از جمله اقداماتی است که مدیریت شهری شیراز ویژه ایام بازگشایی مدارس انجام می‌دهد و امید است با آمادگی کامل به استقبال مهر پرمهر برویم.
منصور مرادلو، رئیس شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اقدامات مدیریت شهری زنجان اظهار کرد: امروز خدمات عمرانی شهرداری در همه نقاط شهر مشهود است و اکیپ‌ها در همه مناطق فعالیت دارند که امیدواریم با برنامه‌ریزی خوبی که صورت‌گرفته است، بتوانیم در ایام کاری به همه وعده‌های داده شده به مردم جامه عمل بپوشانیم.
وی با بیان اینکه در این بازه زمانی بحث بازگشایی مدارس نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: در ارتباط با بازگشایی مدارس جلسات متعددی تشکیل شده است و انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه باید برای این امر آمادگی لازم را داشته باشند.
رئیس شورای شهر زنجان گفت: در سال‌جاری حتی برای آژانس‌ها نیز مجوز جابه‌جایی دانش‌آموزان داده شده است تا این روند برای اولیا تسهیل شود، از اولیای تقاضا داریم در صورت وجود مشکل این بحث را گزارش کنند.
مرادلو با تاکید بر اینکه برای رنگ‌آمیزی مدارس نیز اقدامات بسیاری توسط سازمان سیما و منظر انجام شده است، ادامه داد: طبق آمار مدیرکل آموزش‌وپرورش در سال‌جاری، ۲۲۳ هزار دانش‌آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند شد که بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به شهر زنجان است.
محمدرضا محمدیان، معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح استقبال از ماه مهر و در آستانه بازگشایی مدارس، پاک‌سازی مدارس در نواحی چهارگانه با تلاش مسئولان نواحی و پاکبانان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پاک‌سازی محوطه پیرامون مدارس از جمله مدرسه بهار آزادی، الهام، مصلی‌نژاد، معارف و دیگر مدارس انجام شده است، می‌افزاید: با همکاری واحد نقلیه و موتوری تا پایان شهریور طرح پاک‌سازی در مدارس اجرا می‌شود.

۳۱۰ خودروی سواری و ۳۲ مینی‌بوس برای سرویس مدارس مجوز گرفته‌اند

محمدیان با تاکید بر اینکه پاک‌سازی مبادی ورودی، نخاله‌برداری، شست‌وشوی معابر و لایروبی پل و مسیل‌های مقابل مدارس نیز انجام می‌شود، ادامه می‌دهد: پاک‌سازی و رفت‌وروب معابر منتهی به مدارس، شست‌وشوی مخازن زباله و جمع‌آوری نخاله‌های اطراف مدارس نیز در دستور کار قرار دارد.
مهرداد میرزائیان، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد نیز عنوان کرد: در راستای ثبت درخواست دانش‌آموزانی که تاکنون برای سرویس مدارس اقدام نکرده‌اند، مجدد سامانه سپند فعال شده است.
وی با اشاره به اقدامات این سازمان برای بازگشایی مدارس افزود: در راستای ثبت درخواست سرویس مدارس توسط والدین و دانش‌آموزان تا این لحظه ۷۰۶۲ درخواست در سامانه سپند ثبت شده است.
رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تعداد شرکت‌های مجاز و دارای مجوز ۲۰ شرکت است، اضافه کرد: ۳۱۰ خودروی سواری و ۳۲ مینی‌بوس تحت نظر شرکت‌ها از این سازمان برای سرویس مدارس مجوز دریافت کرده‌اند.
میرزائیان ادامه می‌دهد: از والدین، آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس تقاضا می‌شود، هماهنگی لازم با شرکت‌ها برای ثبت قرارداد و ثبت قطعی سرویس را به عمل آورند تا در زمان بازگشایی مدارس با مشکل مواجه نشوند.

تمهیدات شهرداری بجنورد برای آغاز سال تحصیلی / نرخ سرویس مدارس اعلام شد

سیدمحمدعلی کشمیری، شهردار بجنورد با اشاره به آغاز سال تحصیلی از چند روز آینده اظهار کرد: شهرداری بجنورد تمهیدات مختلفی را برای مدیریت این حوزه پیش‌بینی کرده است.
وی با تاکید بر اینکه سرویس‌دهی به دانشگاه‌های شهر که به‌طور عمومی خارج از فضای شهری هستند در دستور کار قرار دارد، افزود: سرویس مدارس برابر آئین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزی مشروط به ثبت‌نام اولیا در سامانه سپند است.
شهردار بجنورد با بیان اینکه ۹ شرکت حمل‌ونقل سواری عهده‌دار وظیفه خدمات سرویس دانش‌آموزی هستند، خاطرنشان کرد: همه رانندگان سرویس مدارس ملزم به کارت مجوز هستند، نظارت بر تخلفات احتمالی رانندگان در درجه نخست با شرکت و سپس ارائه گزارش به سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری است.
کشمیری اضافه کرد: ۱۳۳ شماره تماس ثبت شکایات و گزارش‌ها است؛ ظرفیت مجاز در کارت خودرو قید می‌شود و رانندگان ملزم به رعایت آن هستند.
شهردار بجنورد ادامه داد: نرخ سرویس با خودروهای سواری به ازای سه کیلومتر اول، ۵۶۵ هزار تومان و مازاد بر مسافت در هر کیلومتر ۱۵ هزار تومان است که به آن اضافه می‌شود.
کشمیری با بیان اینکه نرخ سرویس ون و مینی‌بوس در حالت عادی ۴۳۲ هزار تومان و مازاد بر مسافت هر کیلومتر ۱۰ هزار تومان است، تصریح کرد: رایگان کردن سرویس مدارس برای روز اول مهر مشروط به تأمین منابع مالی برای پرداخت هزینه بخش خصوصی و نیازمند صدور دستورالعمل اجرایی است که تاکنون نیز برای شهرداری صادر نشده است.
وی از ثبت‌نام ۵۴۰۰ نفر برای خدمات گرفتن سرویس مدارس در سامانه خبر داد و گفت: با خدمات‌دهی سرویس مدارس، دغدغه مهم خانواده‌ها در تردد ایمن دانش‌آموزان با نظارت سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رفع خواهد شد.

اراک آماده میزبانی از سال نو تحصیلی

علیرضا محمودی، شهردار اراک نیز تاکید کرد: از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده مجموعه مدیریت شهری اراک به‌منظور کاهش بار ترافیکی مناطق مختلف شهر استفاده رایگان دانش‌آموزان از ناوگان اتوبوسرانی در روزهای آغازین بازگشایی مدارس و ساماندهی تردد و ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان است.
وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به تمامی دانش آموزان و دانش آموختگان به‌عنوان آینده‌سازان کشور، از استفاده رایگان تمامی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اراک در روزهای اول و دوم مهر خبر داد.
شهردار اراک تکریم دانش‌آموزان در آستانه فرارسیدن سال جدید تحصیلی و ارتقا و توسعه فرهنگ استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را از دیگر اهداف رایگان بودن خدمات ناوگان اتوبوسرانی شهرداری در روزهای اول و دوم مهر عنوان کرد و گفت: در تمامی مسیرها و خطوط اتوبوسرانی، سفر دانش‌آموزان رایگان خواهد بود و امیدواریم که این امر موجب استقبال بیشتر دانش‌آموزان و اولیا برای حضور در مدارس با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشد.

تدارک ۱۱۰۰ خودرو برای جابه‌جایی دانش‌آموزان اراکی

محمودی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال جاری برای نخستین بار جابه‌جایی دانش‌آموزان در ابتدای مهر به شهرداری سپرده شده است، برنامه‌ریزی در این شهرداری از مدت‌ها قبل آغاز شد و اکنون ۱۱۰۰ خودرو در قالب ۹ شرکت برای جابه‌جایی دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید در اراک در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: ۱۵ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در سامانه سپند برای سرویس جاه‌بجایی مدارس ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۷۱ نفر هم درخواست خود را در سامانه نهایی کرده‌اند.
شهردار اراک تصریح کرد: ۲۵ هزار دانش‌آموز در اراک طی سال‌های گذشته، سرویس مدرسه داشتند، اما آمار ثبت‌نام‌ها نشان می‌دهد که هنوز شمار زیادی از دانش‌آموزان ثبت‌نام سرویس مدارس خود را تکمیل نکرده‌اند.
محمودی گفت: لازم است تا فرصت باقی است والدین نسبت به ثبت‌نام برای سرویس مدارس اقدام کنند تا برچسب برای خودرو سرویس مدارس صادر و در نتیجه تردد شهری بدون مشکل انجام شود.
آمادگی شهرداری‌های کشور برای میزبانی شایسته از نونهالان و دانش‌آموزان و همراهی والدین تا حد زیادی از افزایش سرسام‌آور ترافیک در شهرها و به‌ویژه کلان‌شهرها می‌کاهد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdzk0f.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما