تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 19676
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به ترخیص خودروهای پیشرفته امداد و نجات متروی قم از گمرک گفت: قیمت تمام شده فاز نخست متروی قم با تملک ۱۶ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا انگشت‌باف در جلسه شورای مدیران شهرداری قم اظهار کرد: فاز نخست متروی قم از نظر پیشرفت فیزیکی به مرحله پایانی رسیده است و واگن موجود باید طی یکی دو ماه تست گرم می‌توان این فاز را به بهره برداری رساند.
وی افزود: اگر مشکل واگن که در دست وزارت کشور است و گرفتار بروکراسی‌های اداری میان این وزارتخانه، سازمان برنامه و بانک مرکزی شده حل شود، مردم قم می‌توانند به زودی از مترو استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم در حال دنبال کردن راهکارهای جدیدی است تا بتواند فارغ از این بروکراسی‌ها به واگن دست پیدا کند.
انگشت باف با اشاره به تأسیس سازمان حمل و نقل ریلی در سال ۸۷ ادامه داد: خط یک متروی قم از ابتدا در دستور کار قرار گرفت که با ۱۴.۸ کیلومتر طول در فاز نخست به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی رسیده است.
وی با اشاره به تعریف خط دوم متروی قم با ۲۸ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه اضافه کرد: مطالعات این خط در شورای ترافیک استان در دست بررسی است.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به ارزش ریالی امروز خط اول متروی قم گفت: اگر امروز می‌خواستیم این خط را اجرا کنیم ۲۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن نیاز داشتیم و تا امروز ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که این ارقام بدون محاسبه تملک و واگن است.
انگشت باف با اشاره به اینکه هزینه تمام شده خط اول متروی قم با تملک تا امروز ۱۶ هزار میلیارد تومان است افزود: هر کیلومتر مترو در شهر قم بدون واگن ۱,۹۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی با اشاره به پیشرفت ۲۷ درصدی تونل سنتی متروی قم در سمت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: برای نصب سامانه سیگنالینگ نیز ۸۲ میلیارد تومان پیش پرداخت اجرایی شده و خودروهای امداد و نجات دپوی مترو نیز تهیه شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciqqaz.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما