تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : 18971
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

اجرای سرعت‌کاه نقطه اجبار ایمن سازی معابر است

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: آمارها نشان می‌دهد فراوانی تصادفات در شهر قم نسبت به جمعیت بالا است که بر این مبنا اقداماتی مانند احداث سرعتکاه نقطه اجبار ایمن سازی معابر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز با بیان اینکه در ترافیک یک مثلثی وجود دارد که یک ضلع آن فرهنگ ترافیک، یک بحث اعمال قانون و بحث نیز زیرساخت است، اظهار کرد: اگر تمام بخش‌ها به صورت متوازن پیش برود، می‌توان امیدوار بود که تصادفات نیز کاهش پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری مجبور به نصب سرعت‌کاه است و اگر این کار را نکند تصادفات نیز بیشتر می‌شود، افزود: براساس سالنامه آماری مرکز ملی آمار، شهر قم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیشترین تصادفات را به نسبت جمعیت شهر قم و در مقایسه با سایر شهرهای کشور در اختیار داشت.
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تراکم جمعیتی زیاد و محورهای ترافیکی محدود است، ایجاد سرعت کاه ضروری است و اگر این سرعت‌کاه‌ها نباشد تصادفات به سمت فوتی بیشتر می‌شود، به عنوان نمونه در بلوار الغدیر ایجاد سرعت‌کاه موجب کاهش حضور کامیون‌ها و خودروهای سنگین شده است.
خسروی با اشاره به اینکه سرعت‌کاه به کاهش سرعت حتی به صورت موقت نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: طبق آئین‌نامه‌های جدید استفاده از سرعت‌کاه قابل قبول نیست و روی تقاطع همسطح در فاصله ۵۰۰ متر تاکید شده، اما شرایط به نحوی است که در حال حاضر نمی‌توان در هر ۵۰۰ متر یک تقاطع ایجاد کرد و شهرداری ناچار به ایجاد سرعت‌کاه است.
وی با اشاره به اینکه اگر کاهش تصادفات و ایمن‌سازی معابر به مطالبه عمومی تبدیل شود می‌توان اقدامات بیشتری انجام داد گفت: بیشترین تقاضای ایجاد تقاطع چراغ‌دار در مناطق دو و شش شهر قم روی داده که این کار موجب کاهش تصادفات شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfy1dy.w6dceagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما