تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : 17161
سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قم از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی عملیات بهسازی و آسفالت در باند رفت محور قم- جعفریه خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که فرایند اختصاص آن در حال انجام است.
تکمیل عملیات آسفالت  محور قم- جعفریه ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از روابط عمومی راه و شهرسازی قم، سید مرتضی موسوی در گفت وگویی اظهار کرد: محور بزرگراهی قم- جعفریه به طول ۳۵ کیلومتر در طول یک دهه گذشته احداث شده‌است که با توجه به تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه سبک و سنگین، به صورت مستمر نیازمند حفظ و نگهداری است.
وی افزود: عملیات ترمیم، بهسازی و آسفالت ۱۰ کیلومتر از این محور در مرداد ماه سال گذشته آغاز شد.
موسوی ادامه داد: عملیات آسفالت از محدوده کاروانسرای سنگی به طول ۱۰ کیلومتر در باند رفت و به سمت جعفریه در حال انجام است که تاکنون حدود هشت کیلومتر از آن آسفالت ریزی شده‌است.
وی گفت: بازیافت سرد درجا با سیمان و اجرای یک لایه آسفالت "بیندر" و یک لایه "توپکا" از جمله عملیات‌های اجرایی در این پروژه است.
موسوی افزود: لایه آسفالت بیندر بیش از هشت کیلومتر از پروژه انجام شده‌است و با اجرای ۲ کیلومتر لایه بیندر و لایه دوم و توپکای تمام ۱۰ کیلومتر، این پروژه به اتمام می‌رسد.
وی اعتبار مورد نیاز این پروژه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اعتبار هزینه شده این پروژه ۵۵ میلیارد تومان است و برای اتمام به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: با توجه به کارگاهی بودن محدوده اعلامی، از تمامی خودروهای عبوری در این محور تقاضا داریم ضمن همکاری با عوامل راهسازی، با سرعت ایمن رانندگی کنند.
وی در پایان عنوان کرد: این طرح عمرانی در صورت تامین اعتبار تا ۲ ماه آینده بصورت کامل تکمیل می شود.
جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.
طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده است که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfyydy.w6devagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما